همشهری آنلاین: نمایشگاهی از نقاشی‌های آلن بایاش تصویرگر صاحب‌نام فرانسوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون، آلن بایاش تصویرگر 69 ساله فرانسوی که از 39 سال پیش به دلیل تدریس در دانشگاه هنرهای زیبا با فرهنگ، هنر و ادبیات ایرانی آشنا شده است تاکنون در ایران 22 عنوان کتاب را مصور کرده کتاب‌هایی که برخی از آنها را خود نوشته است.

کانون نیز در سال‌های گذشته تصویرگری 7 عنوان کتاب خود را به بایاش سپرده بود و 66 قطعه از نقاشی‌های همین کتاب‌ها در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در تهران به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه از روز 15 آذر در این مرکز واقع در خیابان حجاب آغاز شده است و با نمایش نقاشی‌های کتاب‌های ستاره، چوپان دریایی، باران شبنم، بابا برفی، دخترک و گل نرگس، آرزوی سهره و مردی که فکر نمی‌کرد تا روز 24 آذر ادامه می‌یابد.

همچنین این تصویرگر فرانسوی ساعت 15 روز 19 آذر در نشستی با تصویرگران ایرانی و ساعت 10 صبح روز 20 آذر با مربیان کانون بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

آلن بایاش در حاشیه این نمایشگاه گفت: من دو چشم و دو دست دارم که یکی ایرانی و یکی فرانسوی است و دو وطن و آرزو می‌کنم که دنیای کودکان ایران و فرانسه با چاپ این کتاب‌ها به هم نزدیک شود.

ابوالفضل همتی‌آهویی تصویرگر صاحب‌نام ایرانی نیز در حاشیه نمایشگاه، وجود یک حس شرقی در آثار بایاش را قابل تقدیر دانست و تأکید کرد: او نقاشی ایرانی را به خوبی درک کرده و این حس او در فضاسازی و رنگ‌بندی آثارش به خوبی نمایان است.

راشین خیریه دیگر تصویرگر ایرانی نیز در باره آثار بایاش گفت: وی خیلی راحت کار می‌کند و به دنیای کودکان نیز بسیار نزدیک است ضمن این که با ساخت و ساز و بناهای تاریخی ایرانی به خوبی آشناست و رنگ‌های شفاف به کار برده شده در آثار او بر لطافت کار وی ‌‌افزوده است.

نمایشگاه آثار آلن بایاش تا روز 24 آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب تهران برپاست.

کد خبر 10518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز