قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر اعلام کرد: برخورد قاطع با خرده ‌فروشان مواد‌مخدر در قالب طرح امنیت اجتماعی امسال انجام می‌شود

طاها طاهری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: هماهنگی لازم با دستگاه قضایی برای اجرای این طرح با هدف ایجاد امنیت در بطن جامعه انجام شده است.

وی افزود: باید هزینه دسترسی به مواد‌مخدر در کشور به‌شدت افزایش پیدا کند تا خرده‌فروشان نتوانند به راحتی با توزیع این بلای خانمانسوز قتل‌عام جوانان و نوجوانان کشور را رقم بزنند.

طاهری اضافه کرد: امروز مردم از مسئولان می‌پرسند چرا توان دستگیری و برخورد قاطع با چند هزار خرده فروش مواد‌مخدر در کشور وجود ندارد؟ آیا جان و مال مردم به‌ویژه جوانان ارزش سرمایه‌گذاری در این بخش و تار و مار کردن فروشندگان مواد‌مخدر را ندارد؟

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر خاطرنشان کرد:‌ این ستاد و نیروی انتظامی برنامه‌ریزی کرده بودند تا از اول مهر سال گذشته، در قالب طرح امنیت اجتماعی و با هدف مبارزه قاطع با سوداگران مرگ درخصوص دستگیری و جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد‌مخدر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برای این منظور، همه برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و اماکنی برای زندگی در شرایط سخت جهت نگهداری این افراد درنظر گرفته شده بود اما حوادث پس از انتخابات، موجب شد تمام توان پلیس معطوف به ایجاد امنیت و مقابله با اقدامات جریان فتنه شود و برنامه‌های تدوین شده ستاد و پلیس به تعویق افتد.

طاهری اظهار داشت: اعتیاد به مواد‌مخدر و قاچاق آن، امروز بزرگ‌ترین تهدید علیه کشور محسوب می‌شود و این بلای خانمانسوز به قتل عام فرزندان این مرز و بوم پرداخته است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر افزود: والدین فرد معتاد نیز امروز مظلوم‌ترین و بی‌پناه‌ترین افراد جامعه هستند که باید برای پاسخگویی به مطالبات این قشر و برخورد با قاچاقچیان، اقدامات ستاد و پلیس و دستگاه قضایی جدی‌تر از گذشته شود.

وی با اشاره به اینکه در راه مبارزه با مواد‌مخدر بیشترین بار بر دوش قوای مجریه و قضاییه است، تأکید کرد: در مقابل این تهدید عظیم کشور، همه دستگاه‌ها به‌خصوص مجلس شورای اسلامی باید بیشتر از این مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به فقدان قانون جامع برای بازدارندگی فعالیت مجرمان و قاچاقچیان مواد‌مخدر، افزود: مجلس شورای اسلامی می‌تواند با تدوین قوانین مناسب، بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

طاهری گفت: قاچاقچیان مواد‌مخدر نباید احساس امنیت کنند بلکه باید برخوردی با آنان صورت گیرد که دیگر هیچ‌کس به‌خود جرأت ندهد در این عرصه فعالیت کند.وی تأکید کرد: سال‌89، سال سخت‌کردن شرایط برای فعالیت این افراد و سخت کردن دسترسی مصرف‌کننده به مواد‌مخدر است.

وی با اشاره به اینکه برخی از  مواد‌مخدر همچون کراک و شیشه فقط برای مصرف در ایران طراحی و تولید می‌شود، گفت: قوانین جاری کشور درخصوص معرفی شیشه به‌عنوان ماده مخدر با خلأ‌های زیادی مواجه است.

طاهری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های لازم را برای مبارزه با مسئله مهم مواد‌مخدر در همه زمینه‌ها دارد، خواستار هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی و متولیان برای مبارزه در این زمینه شد.

کد خبر 106002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز