سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

ترجمه سیدمحسن ساری: برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی این روزها بیشتر از همیشه در کانون توجه قرار دارد.

واقعیت این است که سابقه این برنامه هسته‌ای نظامی به بیش از نیم‌قرن پیش برمی‌گردد. در سال‌1950در پژوهشکده وایزمن در تل‌آویو بخشی به‌عنوان پژوهش‌های هسته‌ای ایجاد شد و این، نقطه شروع این برنامه بود. در سال‌1952 رژیم صهیونیستی کمیته انرژی هسته‌ای را بنیان نهاد و در سال‌1953 این توانایی را یافت که آب سنگین را تولید و اورانیوم را فراوری کند.

نقش کمک‌های خارجی در این مسیر بسیار ارزنده بود و رژیم صهیونیستی در سال 1955 با کمک ایالات متحده آمریکا جهت انجام پژوهش به نیرو‌گاه هسته‌ای دست یافت و پس از آن بود که رژیم صهیونیستی برای انجام پژوهش‌های بیشتر و رسیدن به بمب هسته‌ای، نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک به‌وجود آورد.

دانشمندان رژیم صهیونیستی که برای گذراندن دوره‌های آموزشی به ایالات متحده آمریکا رفته بودند توانستند فناوری کامپیوتر را از آن کشور سرقت کنند.

در حقیقت رژیم صهیونیستی‌ها این دزدی را به سود فرانسوی‌ها انجام دادند زیرا فرانسوی‌ها درصدد تولید بمب هسته‌ای بودند ولی چون به فناوری کامپیوتر دست نیافته بودند در این کار به موفقیتی نمی‌رسیدند.

دانشمندان رژیم صهیونیستی در مقابل دستیابی به فناوری جدا‌سازی‌ اورانیوم از فسفات و همچنین تأسیس نیروگاه (دیمونا)، فناوری آمریکایی‌ها را به فرانسوی‌ها دادند.

زمانی که موشه دایان به وزارت دفاع رژیم صهیونیستی رسید برای تولید بمب هسته‌ای شتاب زیادی از خود نشان داد. او دستور داد که نیروگاه‌های دیمونا به سرعت تکمیل شوند و دانشمندان هسته‌ای رژیم صهیونیستی برای آموزش فناوری آزمایش‌های هسته‌ای زیرزمینی به ایالات متحده آمریکا فرستاده شدند.

در اینکه رژیم صهیونیستی در چه سالی توانست به نخستین بمب هسته‌ای دست یابد اختلاف نظر وجود دارد. ولی بیشتر آگاهان می‌گویند رژیم صهیونیستی میان سال‌های‌1968 تا‌1972 نخستین بمب هسته‌ای را تولید کرده است.

در سال‌1986 یک کارشناس هسته‌ای رژیم صهیونیستی به نام موردخایم وانونو از اینکه رژیم صهیونیستی 100 بمب هسته‌ای تولید کرده پرده برداشت. او گفت: رژیم صهیونیستی همچنین 20موشک هسته‌ای در اختیار دارد.

رژیم صهیونیستی تا سال‌1984، 31 بمب پلوتونیومی و در سال‌1994 میان 64 تا
112 بمب  با کلاهک هسته‌ای تولید کرد. بنا به تخمین کارشناسان رژیم صهیونیستی، اکنون   200 تا 300 دستگاه هسته‌ای انفجاری دارد. اطلاعات بر گرفته شده از سرهنگ بازنشسته (ورنر فارر) روشن می‌سازد که رژیم صهیونیستی توانسته بمب‌های نوترونی و مین‌های هسته‌ای و موشک‌هایی که از زیردریایی‌ها پرتاب می‌شوند و همچنین بمب‌های هیدروژنی که بسیار گران هستند تولید کند.

طبق گفته ورنر، رژیم صهیونیستی با داشتن 400 کلاهک هسته‌ای از نظر داشتن توانا‌یی‌های هسته‌ای در ردیف پنجم دنیا قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر رژیم صهیونیستی بالاتر از انگلستان که فقط 158 کلاهک هسته‌ای دارد قرار گرفته است.

افنر کوهن یکی از نویسندگان رژیم صهیونیستی در کتاب خود تحت عنوان رژیم صهیونیستی و بمب چنین می‌نویسد: میان رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا تفاهم ویژه‌ای وجود دارد بدین معنا که تا زمانی که رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته‌ای خود به راهبرد ایجاد ابهام و پیچیدگی پایبند باشد آمریکا نیز برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی را نادیده خواهد گرفت.تفاهم فوق در اوایل دهه هفتاد میان گلدامایر، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی و ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به امضا رسید و هر رئیس‌جمهور جدیدی که وارد کاخ سفید می‌شود این تفاهمنامه را تجدید و امضا می‌کند. زمانی که مسئولان آمریکایی خود را در محاصره می‌بینند با تأکید اعلام می‌کنند که همه جنگ‌افزارهای رژیم صهیونیستی دفاعی هستند.

الاهرام

کد خبر 106066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز