یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس مسئول قرآن دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ارتقای آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی از مهرماه سال جاری در همه مدارس کشور اجرا می‌شود.

«مسعود وکیل» کارشناس مسئول قرآن دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن بیان این خبر گفت: طرحی را با عنوان ارتقای آموزش قرآن در دوره سوم ابتدایی زیر نظر شورای عالی آموزش و پرورش از دو سال پیش شروع کردیم.

وی افزود: بر اساس این طرح در تنظیم ساعات آموزش قرآن، رویکرد جدیدی را به وجود آوردیم و کتاب درسی هم با توجه به این رویکرد، به منظور افزایش توانایی قرائت دانش‌آموزان ارتقا پیدا کرد. این طرح دو سال اجرا شد و ارزشیابی از آن به عمل آمد و ارزشیابی آن نیز موفق بود.

وکیل تصریح کرد: چندی پیش کل طرح در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و مصوبه آن صادر شد که از مهر 89 در همه کلاس‌های سوم ابتدایی مدارس کشور این طرح اجرا می‌شود. بر اساس این طرح تغییراتی در کتاب درسی و ساعت آموزش قرآن ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: اساس طرح این بوده است به طور مثال فرض کنید که در طول سال دانش‌آموزان هفته‌ای دو ساعت یا 60 ساعت در طول سال درس قرآن دارند، این برنامه در مهرماه انجام می‌شود؛ اما در آبان‌ماه به جای این‌که دانش‌آموزان هفته‌ای دو ساعت درس قرآن داشته باشند، هر روز یک ساعت قرآن دارند که هفته‌ای شش ساعت می‌شود، آن وقت بعد از سی و سه روز که این برنامه ادامه دارد، از اواسط آذرماه تا آخر سال به جای دو ساعت در هفته، یک ساعت در هفته درس قرآن دارند؛ در واقع بخشی از آموزش را در آبان‌ماه متمرکز می‌کنیم.

کارشناس مسئول قرآن دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بنابراین بخشی از ساعات درس قرآن در یک ماه متمرکز می‌شود. ارزشیابی این طرح نشان داد که دانش‌آموزانی که بر اساس این طرح آموزش می‌بینند توانایی قرائت قرآن آن‌ها از دانش‌آموزان دیگر که به طور معمول هفته‌ای دو ساعت آموزش قرآن داشتند، بهتر است. این طرح مراحل خود را گذرانده و در شورای عالی تصویب شده و از مهر 89 در پایه سوم ابتدایی کل مدارس کشور اجرا می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: برای آماده‌سازی معلمان و آشنایی‌شان با این طرح در تابستان امسال دوره ضمن خدمت را برگزار می‌کنیم که این افراد آموزش لازم را می‌بینند تا این طرح به خوبی اجرا شود. 

کد خبر 106965

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز