یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرخانه بخش مقاله‌نویسی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 300 نفر از اساتید برجسته علوم قرآنی عرب‌زبان جهت شرکت در بخش مقاله­نویسی بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دعوت کرد

«محمد محرابی»، دبیر بخش مقاله‌نویسی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این دبیرخانه در راستای گسترش فرهنگ قرآنی اقدام به شناسایی محققان عرب‌زبان خارج از کشور کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از 300 نفر از اساتید برجسته علوم قرآنی در کشورهای عربستان، امارات،‌ قطر،‌ اردن،‌ مصر، سوریه، اکراین، بحرین،‌ سودان، مغرب، لبنان و برخی کشورهای شناسایی شده و از آنان جهت شرکت در بخش مقالات خارجی مقاله­نویسی بیست و هفتمین دوره دعوت به عمل آمد.

محرابی با بیان این‌که این دعوت جزئی از برنامه‌های فراخوان بخش مقاله‌نویسی بود، گفت: بعد از انتشار موضوعات تحت عنوان بخش پژوهشی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اساتید مطرح را با رایزنی با مراکز علمی، شناسایی؛ و موضوعات و محورهای این بخش از مسابقات را برای آنان ارسال کردیم.

دبیر بخش مقاله‌نویسی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم افزود: در این مکاتبات یا ارتباطات، با معرفی بخش مقاله‌نویسی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، بیان شد که چنان‌که این پژوهشگران و اساتید علوم قرآنی علاقه‌مند به شرکت در این بخش همایش باشند، می‌توانند با مراعات شرایط و ضوابط شرکت و شیوه ارسال مقاله، در این بخش شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان پاسخ‌دهی به این فراخوان چگونه بوده است، تصریح کرد: بخشی از این اساتید از طریق ایمیل پاسخ داده‌اند و برخی نیز ضمن تشکر، علاقه‌ خود برای شرکت در این بخش را ابراز کرده‌اند. بعضی از این پژوهشگران نیز سؤالاتی درباره شرایط شرکت در این همایش و گرایش‌های موجود آن مطرح کرده‌اند.

محرابی بیان کرد: برنامه آتی ما این است که ارتباط دائمی با این مجامع بین‌المللی برقرار کنیم تا برای دوره‌های مختلف برگزاری این همایش، هم برای بخش انتخاب محورها و موضوعات و هم بهره‌مندی از مقالات ارسالی از شخصیت‌های مطرح در زمینه‌ علوم قرآن و دانشجویان و پژوهشگران کشورهای مختلف اسلامی بهره‌مند شویم.

وی اظهار کرد: با شروع این اعلام فراخوان از اساتید برجسته علوم قرآنی در کشورهای عربی، میزان علاقه‌مندی و پاسخ‌دهی بیشتر شده است و این احتمال را می‌دهیم که هرچه به زمان پایانی نزدیک‌تر شویم، این ارتباطات و مکاتبات مطلوب‌تر شود.

محرابی با بیان این‌که اسامی این اساتید در پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است، اظهار کرد: از جمله این اساتید حسین عبدالرؤوف و عمادالدین رشید از اکراین، عبدالصبور شاهین، نصار نصار، عبدالعزیز حاج، نائلة سلینی، حسن ناصر احمد سرار، عبدالله حید الوقع، سامی عوض، غالب الشابندر و ابراهیم العبادی از مصر هستند.

دبیر بخش مقاله‌نویسی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم افزود: همچنین می‌توان به نام‌های محسن آل‌عصفور، مسلم الأسدی، عیسی قاسم از بحرین، جعف مهاجر از لبنان، حسن محمد علی محمود از سودان، احمد الخملیشی از مغرب، راتب النابلسی از سوریه، فتحی محمد الزغبی از امارات اشاره کرد. 

کد خبر 107005

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز