دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: به‌دنبال مرگ 3‌برادر گروگانگیر در درگیری مسلحانه با پلیس شیراز، مشخص شد که یکی از گروگانگیران، قاتل تحت تعقیبی بوده که چند سال قبل مردی را در جریان یک نزاع به قتل رسانده بود.

ساعت 6:45 صبح دوشنبه‌ ‌‌6 ‌اردیبهشت امسال زمانی که فرزند 15‌ساله یک طلافروش شیرازی به نام محمدرضا قصد رفتن به مدرسه را داشت، از سوی سرنشینان مسلح یک خودروی پژو ربوده شد.

مردان مسلح، پسر نوجوان را به خانه‌ای در منطقه اکبرآباد شیراز بردند و در تماس با پدر او درخواست 500‌میلیون تومان وجه نقد برای آزادی گروگان خود کردند. به‌دنبال تماس پدر محمدرضا با پلیس، تیمی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی شیراز وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی آدم‌ربایان و رهایی گروگان نوجوان شروع شد.

یک هفته پس از ربوده شدن محمدرضا، ماموران پلیس موفق شدند با انجام کارهای اطلاعاتی و بررسی‌های تخصصی 3‌برادر را که در این گروگانگیری نقش داشتند، شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان بعد از اینکه به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی پژو شده بودند، با تهدید اسلحه این خودرو را سرقت کرده و با استفاده از پژوی مسروقه نقشه آدم‌ربایی را عملی کرده‌‌اند.

با این اطلاعات، تلاش برای شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان ادامه یافت و کارآگاهان با شناسایی این محل در منطقه اکبرآباد، ظهر 13‌اردیبهشت، آنجا را محاصره کردند.

درگیری مسلحانه

از آنجا که خطر مرگ، نوجوان ربوده شده را تهدید می‌کرد، تک‌تیراندازهای پلیس نیز وارد عمل شدند. آنها با استقرار روی پشت‌بام خانه‌هایی که مشرف به مخفیگاه آدم‌ربایان بود کوچک‌ترین حرکت‌ها را زیرنظر گرفتند و به این ترتیب همه‌چیز برای عملیات ضربتی پلیس مهیا شد.

پلیس برای اینکه بدون درگیری به ماجرا خاتمه دهد با شناسایی اعضای خانواده آدم‌ربایان آنها را نیز به محل آورد تا شاید بتواند از طریق گفت‌وگو به ماجرا خاتمه دهد اما برادران گروگانگیر که حاضر نبودند خود را تسلیم کنند، به روی ماموران آتش‌ گشودند.

به‌دنبال این ماجرا درگیری مسلحانه بین پلیس و آدم‌ربایان شروع شد و بعد از گذشت 2 ساعت سرانجام تک‌تیراندازها توانستند هر سه برادر را هدف گلوله قرار دهند. با کشته شدن هر سه برادر شرور، نوجوان 15 ساله آزاد شد اما متأسفانه در جریان این درگیری استوار یاسر طهمورثی، یکی از ماموران شجاع پلیس که در صحنه درگیری حاضر بود بر اثر اصابت گلوله مجروح شد که بعد از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

سرهنگ محمدی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان این خبر گفت: بعد از کشته شدن گروگانگیران، تحقیقات پلیسی در خصوص سوابق قبلی آنها شروع شد. این بررسی‌ها نشان می‌داد که یکی از این سه ‌برادر از چند سال قبل به اتهام قتل عمد تحت تعقیب پلیس بوده است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مرد در جریان یک نزاع که حدود 4‌سال قبل در شیراز رخ داده مرد جوانی را به قتل رسانده و از همان زمان متواری بوده تا اینکه در جریان گروگانگیری مسلحانه هدف گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.

سرهنگ محمدی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که یکی دیگر از برادران گروگانگیر نیز دارای سابقه شرارت و درگیری بوده که در این زمینه پرونده کیفری نیز تشکیل شده بود.
به گفته رئیس پلیس آگاهی استان فارس، هم‌اکنون تمامی متهمانی که به نوعی با برادران شرور در جریان این گروگانگیری در ارتباط بوده‌اند،  دستگیر شده‌اند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 107113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز