چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرسپولیس تهران توانست بازی رفت فینال جام حذفی تیم گسترش فولاد تبریز را شکست داده و به یک قدمی قهرمانی برسد

به گزارش همشهری آنلاین، پرسپولیس در حالی به مصاف تیم خوب گسترش فولاد رفت که از قبل می‌شد پیش‌بینی کرد نبری سخت را در پیش رو دارد.

سرخپوشان تهرانی که در بازی اخیر خود در لیگ برتر از تیم سقوط کرده ابومسلم 3 بر یک شکست خورده بودند، در این بازی با چشاشنی شانس توانست به برتری یک بر صفر برسند.

دو تیم در نیمه اول مصافی برابر را شروع کردند اما تحرک و شور تبریزی‌ها بعد از مدتی به خونسردی و تجربه سرخ‌های پایتخت چربید و آنان نشان دادند که به یاری تماشاگرانشان برای کسب پیروزی به میدان آمده‌اند. این مصاف تا دقیقه 11 ادامه داشت. در این دقیقه شوت اتفاقی اما زیبای شیث رضایی، پرسپولیس را یک بر صفر جلو انداخت. در این نیمه رسول خطیبی خوش درخشید اما به رغم آن نتوانست گلی به ثمر برساند و سرانجام این نیمه با برتری نسبی تبریزی‌ها در گردش بازی و شکست آنها در نتیجه به پایان رسید.

تبریزی‌ها نیمه دوم را جدی‌تر و جسورتر آغاز کردند به گونه‌ای که در پایان بازی آنها 8 موقعیت خطرناک گل در مقابل 6 موقعیت خطرناک پرسپولیسی‌ها داشتند. از دقیقه 50 بازی، عملا گردش توپ فقط در زمین پرسپولیس بود و مدافعان و هافبک‌های پرسپولیس فقط سعی در دفع توپ داشتند.

بر خلاف جریان بازی، در دقیقه 90 سماجت مجتبی زارع در کسب یک توپ باد‌آورده منجر به خطای پنالتی بر روی او شد. خلیلی بازیکنی که در بازی با صبا یک پنالتی را خراب کرده بود، پشت توپ قرار گرفت او در این لحظه بازی بد و بی‌اثر خود را تکمیل کرد و توپ را جایی فرستاد که حمید ریاحی دروازه‌بان فولاد گستر آن را گرفت. بعد از اتفاق گسترشی‌ها در یک ضد حمله می‌توانستد به گل تساوی دست یابند اما بی‌دقتی، تجربه کم و بدشانسی مانع از آن شد.

پرسپولیس با این برد، در حالی که طبق آمار فقط 33 زمان بازی مالک میدان و توپ بود توانست یک گام بلند برای قهرمانی در فینال جام حذفی بردارد. بازی برگشت این دو تیم  3 خرداد در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 107305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز