گروه علمی فرهنگی: وسایل گرمایشی مدارس غیر استاندارد است و خطر دانش آموزان را تهدید می کند.

به گزارش همشهری، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: در برخی مناطق روستایی و عشایری هنوز هم کلاس های درس با هیزم و وسایل غیر استاندارد گرم می‌شوند.

عباس رهی در باره زمان برچیده شدن بخاریهای چکه‌ای و غیر استاندارد از سطح مدارس گفت: وسایل گرمایشی غیر استاندارد مدارس امسال شناسایی شده و در زمستان سال تحصیلی آینده با دستورالعملی آنها را جمع آوری می‌کنیم.

به گفته وی، دستورالعمل اجرای فعالیت های مقابله ای و پیشگیرانه به تمامی مدارس کشور ارسال شده است وبر همین اساس وزیرآموزش و پرورش دستور تشکیل کمیته مقابله با آتش سوزی را نیز صادر کرد.

دبیر کمیته کشوری پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی در مدارس کشور تاکید کرد: رؤسای سازمان‌های آموزش  پرورش استان‌ها، شهرستان ها و مدیران مدارس در صورت بروز حوادث باید پاسخگو باشند.

این درحالی است که وزیر آموزش و پرورش چندی پیش  اعلام کرده است درصورت بروز حادثه مانند آتش سوزی روستای سفیلان استعفا خواهدکرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بدون اعلام آمار مدارس فاقد وسایل گرمایشی و دارای وسایل غیر مجاز گفت: آموزش و پرورش متخصص وسایل گرمازا ندارد و امکانات فنی نیز به ما اجازه نظارت مستقیم نمی دهد.

وی افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز آمار دقیقی از وضعیت وسایل گرمایشی خود و وجود وسایل غیراستاندارد گرمایشی در مدارس ندارد.

وی گفت: کمیته پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی در مدارس در 3 سطح استان،شهرستان و مدارس به افراد مسئولیت واگذار کرده است.

کد خبر 10733

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز