گروه اجتماعی: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفتگو با نشریه برنامه گفت: برای یک‌نوبته شدن مدارس به 21 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با جذب اعتبارات دولتی و کمک افراد خیر مدرسه‌ساز، این کار را انجام دهیم.

حبیب‌الله بوربور تعداد مدارس 2نوبته را بیش از 28 هزار مدرسه با بیش از 157 هزار کلاس درس عنوان کرد و گفت: با وجود این مدارس، قریب به 4 میلیون دانش‌آموز کشور در ساعات مفید دارای فضای آموزشی نیستند و بیش از 5 میلیون دانش‌آموز دیگر به‌دلیل دونوبته بودن مدارس به‌جای 6 ساعت کمتر از 4 ساعت در مدرسه حضور دارند و لذا یکی از راه‌های برقراری عدالت آموزشی یک‌نوبته شدن مدارس است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در 2 سال اخیر سالانه حدود 265 میلیارد تومان تعهد توسط افراد خیر ایجاد شده که بیانگر روند صعودی مشارکت این عزیزان است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای تحقق عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی چه اقدامی صورت گرفته است گفت: برای این کار یک طرح جامع 37 مرحله‌ای را تدوین کرده و در دستور کارمان قرار دادیم. امیدوارم با یک عزم راسخ و استوار بتوانیم طرح‌های 37گانه را اجرا کنیم و زودتر به عدالت آموزشی برسیم.

وی همچنین از صنعتی کردن ساخت و ساز مدارس، توانمندسازی پیمانکاران، آموزش و به‌کارگیری نیروهایی با صلاحیت فنی، طرح کپرزدایی و حذف مدارس نامطلوب، ایجاد ساختار مناسب به‌منظور حفظ و نگهداری مدارس، استفاده از مبانی معماری اسلامی و ایرانی در ساخت مدارس و ایجاد و گسترش بنیادهای خیریه، جذب مشارکت‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور به‌ عنوان دیگر فعالیت‌ها یاد کرد.

کد خبر 14534

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز