مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: اعتبار خارجی طرح ساخت تونل صدر - نیایش در 3 مرحله گشایش یافت

حسین پورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران دیروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سال گذشته در سفری به چین فاینانس یک میلیارد دلاری برای 4 پروژه عمران شهری بسته شد که در تاریخ شهرداری بی‌نظیر بود.

وی با ابراز تأسف بابت اینکه این همه تلاش‌ها در بروکراسی داخلی به مشکل برخورده است گفت: در هر حال تا‌کنون مراحل کار در وزارت دارایی،  بانک مرکزی،  شورای تامین پول و اعتبار و انتخاب بانک عامل طی شده است.

پورزرندی افزود: ال سی پروژه تونل صدر - نیایش 6 روز پیش با مجموع 230 میلیون دلار تعریف شد که در 3 بخش گشایش می‌یابد و نخستین گشایش آن 98 میلیارد تومان بازده دارد. پروژه‌های امام علی‌(ع)، صادقیه ‌و  یی‌مکس از دیگر پروژه‌هایی است که به گفته معاون مالی اداری شهرداری تهران فاینانس برای آنها درنظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از توزیع 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت نوسازی بافت‌های فرسوده در نیمه اول خرداد ماه خبر داد و گفت: در مقایسه با دنیا،  شهرداری‌ها در کشور ما کمتر از یک درصد از امکانات بانک‌ها استفاده می‌کنند.

پورزرندی ادامه داد: در دنیا شهرداری‌ها بیش از 40درصد از تسهیلات بانک‌ها استفاده می‌کنند به همین دلیل شهرداری تهران با تشکیل بانک شهر سعی کرد برای طرح‌های عمران شهری خود یک حامی پیدا کند.

وی افزود: بانک شهر از پروژه‌هایی که طرح و توجیه اقتصادی داشته  و  در چارچوب مقررات بانک مرکزی باشد و به توسعه شهر کمک کند حمایت می‌کند و در حال حاضر نیز پروژه‌هایی داریم که برگشت سود آنها در سال 50 درصد است.

وی با بیان اینکه از سوم خرداد‌ماه صدور حساب گردش جاری در بانک‌های شهر آغاز می‌شود و بودجه بانک شهر جهشی خواهد بود، گفت: تبلیغات و بازاریابی،  جذب منابع و بازار یابی،  ساده‌سازی‌ تسهیلات و مقررات و جایگاه بانک شهر در نظام بانکی کشور از استراتژی‌های عمده بانک شهر است.

به گزارش همشهری دیروز همچنین احمد درخشنده، مدیرعامل بانک شهر نیز در کنار پورزرندی در جمع خبرنگاران شرکت کرده بود.  وی با اعلام اینکه تا‌کنون 85 شعبه بانک شهر گشایش یافته است، گفت: سرمایه بانک شهر باید امسال از 200 میلیارد به 400‌میلیارد تومان برسد.

به گفته درخشنده، تعداد شعبه‌های بانک شهر تا پایان امسال به 150 شعبه خواهد رسید. وی در توضیح وضعیت سهام بانک شهر گفت: 10 درصد سهام بانک شهر مربوط به شهرداری تهران، 50 درصد مربوط به سایر کلانشهرها، 10 درصد صندوق ذخیره کارکنان و 30 درصد پذیره نویسی عام بوده است

کد خبر 107791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز