یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فدراسیون بین‌المللی فوتبال دو تن از 30 داور اصلی بین‌المللی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و کمک داوران آنها را به دلیلعدم موفقیت در آزمایش‌های داوری برکنار کرد.

محمد بنوزا دارو اهل الجزایر و کمک داوران وی، معمر چابانه داور هم‌وطنش و نیز ناصر عبدال نادی داور مصری روز شنبه (8 خرداد) در فاصله دوازده روز مانده به برگزاری بازی‌های جام جهانی ‪ ۲۰۱۰‬ آفریقای جنوبی برکنار شدند.

طبق اعلام فیفا، داور اصلی دیگری که هرگز در این مسابقات جهانی داوری نخواهد کرد کارلوس آماریلا پاراگوئه‌ای و کمک داوران هم‌وطن او امیگدیو رویز و نیکولاس یکروس هستند.

در عین حال فیفا برای یکی از این داوران و کمک‌های وی جایگزین تعیین کرد و آنها مارتین وازگس بروکتاس، داور بین‌المللی اروگوئه‌ای و دو کمک داور هم‌وطن وی کارلوس پاستورینو و میگوئل نیواس هستند.

به گزارش فوتبال 3، طبق اعلام فیفا، این نهاد ورزشی بین‌المللی این تصمیم را در راستای تقویت ساختار حرفه‌ای درونی خود اتخاذ کرده و از این رو کمیته داوران فیفا نیز سعی کرد داوران سه گانه خود برای هریک از بازی‌ها را از یک کشور و یا کنفدراسیون ورزشی جهان که در عین حال به زبان واحدی نیز سخن بگویند برگزیند.

گفتنی است که فیفا از جایگزینی داور دوم و کمک‌های وی هنوز سخنی به میان نیاورده که احتمال می‌رود طی همین روزها انتخاب آنها نیز قطعی شود.

کد خبر 108577

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز