شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصمیم کمک داور در مورد گل دقیقه 38 "کارلوس ولا" بازیکن تیم ملی مکزیک در برابر آفریقای جنوبی مردود درست بود

هوشنگ نصیرزاده در گفتگو با مهر، ‌در مورد گل دقیقه 38 "کارلوس ولا" بازیکن تیم ملی مکزیک که توسط رافائل ایلیاسوف کمک داور اول دیدار این تیم برابر آفریقای جنوبی مردود اعلام شد، گفت: عملکرد کمک داور ازبکستانی در مردود کردن این گل عالی بود.

وی ادامه داد: رافائل به خوبی تشخیص داد هنگام ارسال توپ برای مهاجم مکزیک، به دلیل خروج دروازه بان از محوطه دروازه، این مهاجم پشت سر وی قرار گرفت و تنها یک مدافع مقابل وی و دروازه قرار داشت و این جزو صحنه‌های نادر در فوتبال است که کمتر اتفاق می افتد جای دروازه‌بان و مدافع در یک صحنه عوض شود.

کارشناس مسائل حقوقی و داوری فوتبال خاطرنشان کرد: در قانون 11 فوتبال، حداقل بازیکن روبرو برای عدم آفساید باید دو نفر باشد و باید گفت رافائل به خوبی تشخیص داد مهاجم مکزیک به این دلیل درون آفساید است که فقط یک نفر از بازیکنان آفریقای جنوبی که همان مدافع آنها بود، جلوتر از زننده گل قرار داشت.

نصیرزاده در پایان گفت: به دلایل بالا رافائل به خوبی روی این صحنه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و گل مکزیک را به درستی مردود اعلام کرد.

کد خبر 109480

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز