همشهری آنلاین: پلیس راه راهور ناجا روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای، محدودیت های ترافیکی روزهای پایانی هفته جاری از 13 تا 15 خردادماه را در راه های مواصلاتی کشور اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، با توجه به برگزاری مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و پیش بینی افزایش سفرهای بین شهری و تراکم ترافیک درمحورهای مواصلاتی در تعطیلات پایان هفته، مقررات ویژه ای، از سوی پلیس راه راهور ناجا به منظور افزایش ایمنی تسهیل در عبور و مرور در روزهای 13 تا 15 خردادماه اجرا می شود.

برهمین اساس، آمد و شد موتور سیکلت در ایام تعطیلات از روز پنج شنبه 13 خرداد تا 15 خردادماه در محور های کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه، قزوین - رشت، ساوه- همدان و محور تهران - سمنان - مشهد ممنوع است .

محور کرج- چالوس

تردد انواع تریلر و کامیون از محور کرج - چالوس همچنان ممنوع است .
عبور و مرور انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 تا 24 روز شنبه 15 خرداد ماه از محور کندوان از کرج به سمت چالوس ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 24 همان روز از بالای مرزن آباد (دزدبن کیلومتر 15 ) به سمت کرج یک طرفه است .

محور هراز

رفت و آمد تمامی تریلر و کامیون ها از محور هراز، همچنان ممنوع است .
آمدو شد تمامی کامیون ها به جز کامیون های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 روز پنج شنبه 13 خردادماه تا ساعت شش روز یکشنبه 16 خردادماه، در محور هراز ممنوع است.

تردد وسایل نقلیه از رودهن (انتهای بلوار کریتون) به سمت آمل از ساعت 13 تا ساعت 24 روز شنبه، 15 خردادماه ممنوع است و ازساعت 15 تا ساعت 24 روز شنبه 15 خرداد نیز، آمدو شد تمامی وسایل نقلیه از آب اسک تا دو راهی رودهن یک طرف خواهد بود.

محور فیروز کوه

آمد و شد تمام تریلرها به جز تریلرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا 24 روزهای پنج شنبه ، جمعه و شنبه از تهران به قایم شهر و برعکس ممنوع است.

محور ساوه- همدان

تردد تریلرها و کامیون ها به جز تریلرها و کامیون های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 روز پنج شنبه 13 خردادماه و از ساعت هفت تا 24 روزهای جمعه و شنبه، از ساوه به همدان ( ساوه تا دوراهی قزوین- همدان) و برعکس و آزاد راه ساوه همدان ( ساوه تا غرق آباد) ممنوع است.

محور قم

آمد وشد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری از ساعت 8 روز پنجشنبه - سیزدهم خرداد ماه - تا ساعت 24 روز شنبه از محور قدیم قم-تهران و برعکس ممنوع است و رانندگان این وسایل نقلیه می توانند از آزادراه سفلچگان- ساوه یا محور قدیم سفلچگان- ساوه عبور و مرور کنند.

از ساعت هشت روز پنجشنبه- 13 خردادماه تا ساعت 24 روز شنبه - 15 خردادماه تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری که از استان های جنوبی کشور به طرف قم در حرکت هستند، بایستی از مسیر سه راهی نطنز - مورچه خورت - دلیجان - سلفچگان - ساوه - تهران و برعکس، عبور و مرور کنند.

حد فاصل حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) تا پل حسن آباد در روزهای پنج شنبه و جمعه مسدود خواهد بود.

بر این اساس، رانندگان وسایل نقلیه که قصد سفر به فرودگاه امام خمینی (ره) یا قم را دارند، می توانند از محور آزاد راه تهران - ساوه یا محور قدیم تهران -ساوه و نیز محور قدیم تهران - قم و برعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

محور آزاد راه اصفهان- کاشان

عبور و مرور تمامی کامیون ها و تریلرها از اصفهان به سمت کاشان و قم از ساعت هفت روز پنج شنبه 13 خردادماه تا ساعت 24 روز جمعه 14 خرداد ماه ممنوع بوده و رانندگان این گونه وسایل نقلیه بایستی از محور قدیم، اصفهان، دلیجان، سفلچگان تردد کنند.

محور زاهدان- زابل

رفت و آمد تمام تریلرها و کامیون ها به جز کامیون های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از محور زاهدان - زابل و برعکس از ساعت 14 تا 20 روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه ممنوع است.

کردستان

محور مریوان: آمد و شد تمامی کامیون ها و تریلرها به استثنای تریلرها و کامیون های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح تا ساعت 24 روز جمعه 14 خرداد ماه، از سنندج به سمت مریوان ممنوع است.

محور سقز- دیواندره: رفت وآمد همه تریلرها و کامیون های به جز تریلرها و کامیون های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از سقز به دیواندره و برعکس از ساعت هشت صبح تا ساعت 22 شب روز جمعه ممنوع است.

تبصره 1: هرگونه تغییر در کاهش و یا افزایش ساعات محدودیت با کسب مجوز از پلیس راه ناجا انجام می شود.

تبصره 2: رانندگان وسایل نقلیه ای که در طول مسیر محدودیت در حرکتند، موظفند به نحوی برنامه ریزی و تردد کنند، که قبل از ساعت اجرای محدودیت از جاده عبور کنند، در غیر این صورت از حرکت آنان جلوگیری می شود.

تبصره 3: در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استان ها، فرماندهان قرارگاههای پلیس راه به صورت مقطعی و موضعی تصمیمات مقتضی را اتخاذ می کنند.

تبصره 4: رانندگان وسایل نقلیه باربری و حامل مواد سوختنی و فاسد شدنی زمانی که فاقد بار باشند در محورهایی که محدودیت رفت و آمد کامیون و کامیونت و تریلر اعمال می شود، مجاز به تردد نخواهند بود.

تبصره 5: ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان ها مراتب ممنوعیت و محدودیت های یادشده را به شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای ابلاغ کنند.

تبصره 6: ادارات کل راه و ترابری استان ها نسبت به نصب علایم ثابت و متغیر اطلاع رسانی مربوط به محدودیت های یادشده در مبادی ورودی راه ها اقدام کنند.

تبصره 7: در محورهایی که ممنوعیت آمد و شد وسایل نقلیه باربری صورت می گیرد، در صورت فراهم بودن شرایط وجود ترافیک سبک با تشخیص فرمانده پاسگاه پلیس راه و انجام هماهنگی با فرمانده پلیس راه استان مربوطه نسبت به تخلیه وسایل یادشده از ساعت 24 تا شش صبح اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا آماده پاسخگویی به شماره تلفن های 88255555 به منظور اعلام وضعیت راههای کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان بطور شبانه روزی است.

کد خبر 108791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز