مرور نکاتی درباره سکانس جنجالی سریال افعی تهران ساخته سامان مقدم که باعث شد برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شود.

افعی تهران

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که سریال افعی تهران با بازی و نویسندگی پیمان معادی در صدر پرمخاطب ترین سریال‌های نمایش خانگی قرار گرفته، سکانسی از قسمت هشتم این سریال و مواجهه پیمان معادی(آرمان بیانی) با معلم دوران کودکی‌اش این مجموعه را گرفتار حواشی فراوانی کرده است. در این سکانس، آرمان بیانی معلم دوران کودکی‌اش را که حالا پیرمردی با موهای سفید است پیدا می‌کند و در نمایی نحقیرآمیز، تنبیه‌های سخت دوران مدرسه را به او یادآوری می‌کند و با رگباری از دیالوگ‌های توهین آمیز و فحاشی به او، معلمش را کنار اتوبان از ماشین پیاده می‌کند...»

به دنبال انتشار این سکانس و واکنش های فراوانی که در میان مخاطبان به ویژه معلمان و جامعه آموزشی ایجاد کرد و به دلیل توهین به جایگاه معلم، پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد. بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده در خبرگزاری‌های رسمی؛ به دلیل توهین به مقام معلم و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

روز گذشته هم در دیدار رئیس قوه قضاییه با جمعی از فرهنگیان و معلمان نمونه سراسر کشور به حواشی این سریال و پرونده قضایی آن اشاره شد. در این نشست، ‌ یکی از نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان ضمن انتقاد از اهانت به جایگاه معلمان در یکی از سریال‌های اخیرشبکه نمایش خانگی، خواستار برخورد قاطعانه و بدون اغماض قوه قضاییه با عوامل این گونه اهانت‌ها شد و در ادامه گفت: ورود ضابطین قضایی به مدارس، جو نامناسبی را در مدرسه و میان دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و ما از دستگاه قضایی انتظار داریم که با صدور بخشنامه، از این امر جلوگیریکند.

«کربلایی» نماینده دیگری از تشکل‌های فرهنگیان نیز در این نشست گفت: ما باید کاری کنیم که فرزندان‌مان به معلم بودن پدران و مادران خود افتخار کنند و چنانچه این نگاه در جامعه به وجود بیاید دیگر شاهد نخواهیم بود که یک فیلمساز به خودش اجازه دهد علیه معلمان فیلم بسازد.

اگرچه همزمان با شروع حواشی و جنحالی‌های این سکانس، ‌ پیمان معادی عکسی دو نفره و جمله‌ای ستایش‌آمیز در کنار بازیگر نقش معلم این سریال منتشر کرد اما به نظر می‌رسد حاشیه‌های این سکانس همچنان ادامه دارد.

سکانس جنجالی توهین به جایگاه معلم در افعی تهران | ماجرای عکس دو نفره پیمان معادی |  واکنش‌ها ادامه دارد |  ویدئو

کد خبر 850396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 25
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    27 16
    سطح شعور یک فیلم دسته چندمی که ارزش دیدن نداره حیف از پول ترافیک اینترنت که خرج اینا بشه
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    23 15
    وقتی نویسنده و تهیه کننده و کارگردان کینه ای باشند میشه همین
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    26 13
    🤮🤮🤮 خدا را شکر یه قسمتش را هم ندیدم ارزش دیدن نداشته ادبیات سخیف بکل مزخرف
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    28 13
    متاسفانه ، کار از برهنگی فرهنگی به بیشعوری فرهنگی رسیده ... با اینکه خودم به دلیل شرایط بد اقتصادی و اختلاس ها و زمین خواری ها از شاکیان نظام هستم ، ولی در زمینه رعایت حجاب و موازین شرعی و اجتماعی حق رو به نظام میدم ، چون یک عده جیره خوار اسرائیل و امریکا بصورت هدفمند در ارکان مختلف جامعه نفوذ کردن و به دنبال فروپاشی اجتماعی ایران عزیز و و بعد از اون ، چند پاره کردن کشور هستند تا چیزی از ایران نمونه ... متاسفانه عده ای ناچیز هم به دارن به ساز دشمنان ایران خوش رقصی میکنن و ادعای باهوش بودن هم دارن و فکر میکنن با توهین به مقدسات و جایگاه های مقدس و بی حجابی ، مثلا خیلی آدم های با کلاسی هستند ... خدایا اگر با کلاس بودن به معنی بی شرف شدن هست ، ما رو قاطی با کلاس ها قرار مده
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    16 9
    زور بعضی وقتا لازمه
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    20 17
    معادی توهرفیلمی بازی می‌کنه همش تحقیر ایرانی
  • عاطفه CA ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    52 9
    معلم کلاس سوم دبستان ما هم همین طور بود. دانش آموزان را با خط کشی که عمودی می گرفت به پشت دستشان می زد و اگر دستشان را می کشیدند باز هم می زد. من مقاومت می کردم و دستم را نمی کشیدم و اسم من را پوست کلفت گذاشته بود و یک بار از حرصش که من دستم را نمی کشم باز هم زد. دقت کنید خط کش را عمودی می گرفت و به پشت دست ما می زد. و ما نه سال داشتیم. وقتی تکلیف را اعلام می کرد صدایش را ضعیف می کرد که ما نشنویم تا بعد به بهانه تکلیف ننوشتن ما را کتک بزند. من همیشه می رفتم از شاگرد اول و دوم کلاس می پرسیدم که تکلیف چی هست و همان را می نوشتم ولی باز به دروغ می گفت ننوشتی و می زد. من هم فقط می خواهم جایی او را ببینم. حتما ایشان هم این تجربه را دارند. قرار نیست هر معلمی شایسته احترام باشد.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    14 3
    من فرزندیک معلم بازنشسته هستم و برای همه آنها احترام قائلم ولی این موضوع دلیل نمی شود که یک معلم به خود اجازه بدهد که با هر بهانه ای تنبیه بدنی برای شاگردانش اعمال کند . معلمان نیز مانند کلیه آحاد جامعه بد و خوب دارند و مانند سایر مردم برخی از آنها از عقده های روانی و مشکلات روحی رنج می برند . واقعیت ها را نمی شود با شعار و تظاهر کتمان کرد . از طرفی نقد عملکرد یک معلم دلیل تسری آن به همه معلمان نمی شود . ضمن اینکه من این سریال را دیدم و موضوع آن تحلیل روانشناسی بسیار جالبی دارد وخوب وبدهای اتفاقات پیش آمده برای یک فرد جامعه از زمان کودکی را که منجر به اعمال واکنشهای بزرگسالی می شود به چالش می کشد .
  • اسماعیل HK ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    7 9
    جناب معادی اصلا دیالوگ بهت دادن با خودت فکر کردی که چه جوری به معلمان عزیز توهین کنی به اصطلاح در خارج زندگی می‌کنی نفرین تمام معلمین عزیز بدرقه راهت
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    13 9
    البته ادبیاتش تند هست ولی سیستم آموزشی که هیچ اعتقادی به ایجاد انگیزه نداره و فقط با ترس از امتحان و تنبیه کار را پیش ببره ، نتیجه اش میشه همین خشم فروخفته .
  • ناشناس IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 8
    معلمای عقده ای که بچه هارو اذیت می کنن ، باید همین طور حسابشونو رسید
  • سمیه IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    8 1
    من خودم معلمم و خدا شاهده تمام تلاشمو می کنم که صبور باشم اما امسال ناگزیر معلم کلاس پنجم مدرسه پسرانه حاشیه شهر شدم اینجا وقتی باهاشون مهربون باشی و بهشون احترام بذاری سو استفاده می کنن وبه حرفت گوش نمیدن فقط با زبان تند به حرفت گوش میدن تو رو خدا قبل از قضاوت راجع به هر کس یه چند صبایی جاشون زندگی کنید .آقای معادی بیایید داخل این مدرسه یک سال نه بیشتر ناظم باشید اونوق قشر فرهنگی قضاوت کنید اگر توانستید داد نزنید اسم خودمو عوض می کنم
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 4
    منم اگه معلم سال سوم راهنمایی مون رو ببینم بدتراز اینا بهش خاهم گفت. نمیدونم این دوستان که اعتراض دارند خودشون توی دوران تحصیل الکی الکی کتک نخوردند؟؟؟؟ از ناظم و مدیر و معلم پرورشی گرفته تا باقی معلمان!!!!