همشهری آنلاین: مردم قم در سالروز قیام 15 خرداد ضمن تجدید حمایت از مقام معظم رهبری، قعطنامه‌ای صادر کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مردم انقلابی قم با حضور در راهپیمایی یوم الله 15 خرداد بر ادامه راه و پاسداری از آرمانهای امام خمینی (ره ) و تبعیت از ولی امر مسلمین تاکید کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر ضد ولایت فقیه ، مرگ بر آمریکا، اسرائیل و انگلیس، مرگ بر منافق و ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است، مسیر بیت قدیمی امام راحل تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را طی کردند. جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در جمع راهپیمایان در حرم مطهر فاطمه معصومه (س) اسلام، ولایت و مردم را سه عامل مهم شکل گیری و پیروزی قیام 15 خرداد دانست و گفت : امروز هم توجه به این سه رکن عامل پیروزی و غفلت از آنها عامل سقوط است. حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور افزود : همه وظیفه داریم سه عنصر اصلی قیام 15 خرداد و پایه های اصلی انقلاب و حرکت امام خمینی (ره) یعنی اسلام، ولایت و مردم را به درستی بشناسیم. وی گفت : ادامه راه امام امروز در تبعیت محض ار رهبری انقلاب است و هر کس کوچکترین تردیدی به ولایت فقیه و رهبری داشته باشد و ادعا کند پیرو امام است دروغگوست.

 جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران فتنه پس از انتخابات را نمونه‌ای از تغییر رویکرد دشمنان از تهدید مستقیم به ایجاد تردید، انحراف و فروپاشی از درون در مقابله با انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و با تاکید بر لزوم آگاهی و بیداری مردم در این صحنه‌ها هوشیاری و موضع گیری شفاف برخی خواص را خواستار شد. تظاهر کنندگان درپایان در قطعنامه‌ای با تجدید میثاق با آرمانهای امام و تجدید بیعت با رهبری انقلاب بر تلاش برای حفظ نظام اسلامی و ولایت فقیه به عنوان دستاورد امام و شهدای 15 خرداد تاکید کردند.

آنان از سران فتنه و حامیان آنها خواستند با تمکین در برابر قانون به اقدامات دشمن شاد کن خود خاتمه دهند و با عذرخواهی به صحنه انقلاب بازگردند. راهپیمایان با محکومیت جنایات صهیونیستها در حمله به کاروان امداد رسانی به غزه به سران کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی هشدار دادند برای شکستن هر چه زودتر محاصره غزه و رفع اشغال به وظیفه خود عمل کنند. آنان از مسوولان سه قوه نیز خواستند برای مقابله با رواج بد حجابی وارد عمل شوند.

 در پی سخنرانی افشاگرانه امام خمینی (ره) در 13 خـرداد 42 و افشای مـاهیت آمریکایی شاه ، ماموران رژیم سحرگاه 15 خرداد42 به خانه امام (ره) در قم یورش بردند ، ایشان را دستگیر و به زندانی در تهران منتقل کردند . پس از اطلاع مردم از دستگیری امام خمینی (ره) در سراسر ایران و مردم در شهرهای مختلف از جمله قم، تهران، مشهد، تبریز و ورامین دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.

کد خبر 108961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز