دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

جای خالی بالاک احساس نمی‌شود؛ فعلا.

 آلمان در نخستین بازی‌اش با فوتبالی تهاجمی و دیدنی استرالیا را با 4 گل شکست داد تا نشان دهد با وجود جوانی بازیکنانش یک مدعی است. وقتی بالاک مصدوم شد، هواداران آلمان بابت غیبت کاپیتان‌شان ناراحت شدند ولی در بازی مقابل استرالیا غیبت هافبک چلسی یک لحظه هم احساس نشد.

خط هافبک 5‌نفره‌ای که لو به زمین فرستاده بود هماهنگی بالایی داشت و با حرکات ترکیبی‌اش بارها دفاع پراشتباه و کند استرالیا را جا گذاشت. مسعود اوزیل که در پست شماره10 نمایش فوق‌العاده‌‌ای داشت، سازنده گل اول بود و تا وقتی جایش را به ماریو گومز داد چند بار دیگر با پاس‌هایش دفاع حریف را شکافت.

او تنها هافبک فانتزی آلمان نبود و توماس مولر، کدیرا و شواین اشتایگر هم برتری تکنیکی زیادی نسبت به همتایان استرالیایی شان داشتند. تفاوت آلمان لو با تیم‌های قبلی آلمان را باید در همین تکنیکی بودن اکثر بازیکنانش دانست.

موفقیت دیگر لو در این بازی گلزنی مهاجمانی بود که منتقدان عقیده داشتند نباید در ترکیب اصلی باشند. گل‌های اول و دوم آلمان را پودولسکی و کلوزه به ثمر رساندند. گل سوم را کاکائو دقایقی پس از ورود به زمین زد تا لو مطمئن شود در بازی‌های حساس‌تر بعدی یک گلزن آماده روی نیمکت دارد و گل چهارم هنر توماس مولر بود که در یک سال گذشته بازی به بازی پیشرفت کرده و حالا حتی برای تیم ملی هم مهره‌ای انکار‌نشدنی است.

اما سابقه جام جهانی نشان می‌دهد که شروع توفانی همیشه به معنی پایانی خوش نیست، به‌ویژه اینکه استرالیا فاصله زیادی با تیم قلدر 4سال پیش داشت و در بیشتر دقایق نیمه دوم به‌دلیل اخراج ستاره‌اش (تیم کاهیل) 10نفره بود.

2 گل آخر آلمان هم در همین دقایق زده شد. لو هم این موضوع را خوب می‌داند و به مردان جوانش هشدار داد که منتظر موانع سخت‌تری باشند؛ «‌این نخستین بازی ما در جام بود و می‌دانیم استرالیا سخت‌ترین پله نبود. حریفان دشوارتری در انتظار ما هستند.

بنابراین،  این یک تمرین خوب بود و از این برد خوشحالیم.» اشاره او بیشتر به بازی دوم تیمش مقابل صربستان است که پس از شکست مقابل غنا به فکر جبران خواهد بود؛ «صربستان امروز باخت، بنابراین آنها تیم متفاوتی خواهند بود. لازم است که تمرکزمان را حفظ کنیم.»

لو درباره گلزنی پودولسکی و کلوزه هم گفت: «می‌دانستم که می‌توانم به آنها اعتماد کنم؛  حتی اگر در یک بازی گل نزنند و دوران بدی را پشت سر بگذارند.» او اضافه کرد که تیمش ترجیح داده مقابل استرالیا با پاس‌های کوتاه بازی کند؛ «سبک حملات ما و استفاده از پاس‌های عمقی، کاری است که خیلی روی آن تمرین کرده‌ایم. ما تلاش کردیم که توپ را روی زمین نگه داریم. این استرالیایی‌ها را به دردسر انداخت.»

حرفی برای گفتن نداشتیم

پیم فربیک، مربی هلندی استرالیا هم اعتراف کرده تیمش مقابل آلمان حرفی برای گفتن نداشته است؛ «بابت این نتیجه خیلی ناراحتیم‌ ولی باید منصف باشیم، آنها در 35-30 دقیقه نخست به ما اجازه بازی ندادند، به‌ویژه در خط دفاع. ما هم بازی را خیلی بد شروع کردیم. وقتی پس از 9 دقیقه گل می‌خورید، یعنی بازی سختی دارید.

می‌خواستیم از سرعت‌مان در خط حمله استفاده کنیم ولی هرگز توپ نداشتیم. فکر می‌کنم آلمان یکی از مدعیان قهرمانی باشد و امشب این را نشان داد.» فربیک درباره بازی بعدی تیمش مقابل غنا هم گفت: «باید 2بازی بعدی را ببریم و تساوی هم کافی نیست. و این کار را می‌کنیم. بازی بعدی ما حکم فینال را دارد. باید از این بازی درس بگیریم. 6روز برای بازیابی بدنی و روحی فرصت داریم.»

کد خبر 109711

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز