دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

بزرگ‌ترین نگرانی ساحل عاج که 25 خرداد در نخستین بازی خود در جام جهانی آفریقای جنوبی چالش سختی را با پرتغال پیش‌رو دارد، مصدومیت دیدیه دروگبا، مهاجم گلزن تیم‌ است

دیدار 25 خرداددر پورت الیزابت می‌تواند تکلیف صعود یکی از این دو تیم از گروه دشواری را که برزیل، پرافتخارترین تیم جهان و قهرمان 5 دوره جام جهانی‌ در آن حضور دارد، مشخص کند.

پرتغال و به‌خصوص کریستیانو رونالدو، ستاره این تیم، پس از عملکردی نه چندان قابل‌قبول در مرحله مقدماتی، انگیزه زیادی برای اثبات شایستگی‌های خود و پاسخ به تردیدها دارند. این در حالی است که غیبت احتمالی دروگبا که به‌دلیل شکستگی بازو در دیدار دوستانه 4 ژوئن با ژاپن تحت درمان است، شانس ساحل عاج برای عبور از پرتغال را به مخاطره انداخته.

تیم کارلوس کروش که دوران پردردسری را در مرحله مقدماتی پشت سر گذاشت برای راهیابی به سومین تورنمنت متوالی جام جهانی ناچار شد در دیدارهای رفت و برگشت پلی آف با بوسنی هرزگوین مبارزه کند.

اما رونالدو که به‌رغم به ثمر رساندن 26 گل برای رئال در فصل پیش نتوانسته در 16 ماه گذشته گلی را برای تیم ملی کشورش ثبت کند، بر این باور است که روزهای سخت سپری شده و تیمی که درنیمه نهایی تورنمنت 2006 حضور داشت قصد دارد که این بار هم به مرحله حذفی راه پیدا کند:  اولویت، رسیدن به دور دوم است.

اگر تیم اول گروه باشیم که چه بهتر اما اگر این اتفاق هم نیفتد و قرار باشد که با اسپانیا بازی کنیم هیچ دلیلی برای ترس از آنها وجود ندارد. اسپانیا یکی از شانس‌های قهرمانی است اما ما از هیچ تیمی نمی‌ترسیم. ما می‌خواهیم برای پیروزی بازی کنیم یا حداقل سعی کنیم که ببریم.

نرسیدن دروگبا به بازی امروزاگرچه برای ساحل عاج لطمه بزرگی است اما این تیم با حضور بازیکنان برجسته‌ای چون برادران توره (کولو و یحیی)، کالو، دیدیه زوکورا و امانوئل ابوئه باز هم یکی از مدعیان اصلی در بین تیم‌های آفریقایی برای راهیابی به مرحله حذفی است. این تیم از زمانی که اسون گوران اریکسون، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس، هدایت آن را به دست گرفت چهره تازه‌ای پیدا کرد؛

هرچند ‌ این مربی سوئدی هنوز خاطره حذف انگلیس به دست پرتغال در ضربات پنالتی دیدار یک چهارم نهایی یورو 2004 و جام جهانی قبل را به خاطر دارد. از آنجا که هیچ بازی آسانی در این گروه وجود ندارد، نگرانی اصلی این مربی میزان مقاومت تیمش و تغییر اجباری در برنامه‌هایش درصورت عدم‌آمادگی دروگباست.

با وجود این، کولو توره‌ که با غیبت دروگبا کاپیتانی تیم را به‌عهده خواهد گرفت معتقد است که بازیکنان دیگر می‌توانند جای خالی ستاره تیم را پر کنند:  تیم ساحل عاج از بازیکنانی با کلاس جهانی تشکیل شده اما به هر حال فوتبال یک بازی تیمی است.

از وقتی که اریکسون آمده سعی کرده که یک تیم خوب بسازد و ما در حال حاضر در مسیر درست هستیم. بعضی اوقات ما به جای اینکه به فکر تیم باشیم به فکر خودمان هستیم. اریکسون وقتی آمد به ما گفت که اگر می‌خواهید یکی از بهترین تیم‌های جام جهانی باشید باید همگی با هم کار کنید. ساحل عاج 4 سال پیش در نخستین حضور خود در جام جهانی کارش را با باخت 2 بر یک به آرژانتین شروع کرد و در ادامه با همین نتیجه مغلوب هلند شد.

این تیم سپس تیم‌های صربستان و مونته نگرو را برد که اگرچه از حیثیت آن دفاع کرد اما برای صعود به مرحله بعد کافی نبود.

رونالدو : نگران دروگبا نیستیم

رونالدو اهمیت چندانی به  غیبت دیدیه دروگبا  نمی‌دهد و معتقد است که حتی اگر دروگبا بازی کند، پرتغال باز هم مصمم به پیروزی است: « ما همه چیز را درباره دروگبا می‌دانیم. او بازیکن بزرگی است اما ما نمی‌توانیم نگران او باشیم. باید روی تیم، تاکتیک‌ها و اهداف خودمان تمرکز کنیم؛  این تنها راه پیروزی است.»

کد خبر 109710

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز