مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

معاون اول رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف از ضروریات دین و مواد مصرحه در قانون است، تصریح کرد:

 وقتی موضوعی متن قانون شد اجرای آن برای تمام دست‌اندرکاران وظیفه است و در این باره نباید اعمال سلیقه یا برداشت‌های مختلف شود.سیدابراهیم رئیسی در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد،

موضوع مبارزه با مفاسد اجتماعی را از جمله موضوعات مهم و مورد توجه در این هفته برشمرد و گفت: اخلاق جامعه در گرو مبارزه با مفاسد اجتماعی است. در این امر بحث‌های فرهنگی مهم است اما نباید از برخورد انتظامی غافل شد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: برخورد انتظامی و بحث فرهنگی جای همدیگر را نمی‌گیرند. حتما باید دستگاه‌های فرهنگ‌ساز در امور فرهنگی بحث تبلیغات و فرهنگ را دنبال کنند اما برخورد انتظامی با متجاسران و متخلفان از قانون باید صورت گیرد. این مسئله قانونی است و سلیقه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه این موضوع به صراحت در قانون آمده است، اظهار کرد: امروزه بحث مبارزه و برخورد با مفاسد اجتماعی بحث قانونی و وظیفه قانونی و ذاتی نیروی انتظامی است و از این نیرو انجام وظیفه ذاتی و قانونی انتظار می‌رود و نباید منتظر خواسته کسانی دیگر باشد.

معاون قوه قضاییه با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی و قانونی نیروی انتظامی اجرای قانون است و باید آن را دنبال کند، گفت: ممکن است کسی اجرای قانون را بر نتابد؛ آن مهم نیست، مهم اجرای قانون و عمل نیروی انتظامی به وظیفه ذاتی است. دادستان‌ها در سراسر کشور نیز وظیفه پشتیبانی از نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی در این عرصه را بر عهده خواهند داشت و کار آنها به وسیله قانون تضمین شده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه موضوع حجاب و عفاف خواست عموم مردم متدین و دلداده به خداست، به خانم‌ها توصیه کرد چه متدین به دین باشند و چه مسلمان نباشند به دین اسلام و قانون نظام جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند و برخلاف قانون عمل نکنند.
وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و الگوساز باید تلاش کنند کار به دستگاه‌ انتظامی و قضایی نکشد.

رئیسی افزود: دستگاه انتظامی وظیفه برخورد با متظاهران به فساد و عمل‌کنندگان برخلاف قانون را دارد و دادسراها نیز پشتیبانی قضایی را طبق قانون انجام می‌دهند و براساس قانون در محاکم با آنها برخورد می‌شود.

رئیسی در ابتدای این نشست مطبوعاتی خدا‌خواهی، ‌ولایتمداری و ‌توجه به قانون و قانونمداری را از نکات برجسته شخصیت شهید‌بهشتی برشمرد و گفت: آیت‌الله شهید بهشتی در تمام رفتارشان ولایتمدار و ولایت‌محور بودند و تلاشش این بود که سکوتش، اقدامش و موضع‌گیری‌اش مورد رضایت امام بزرگوار باشد. در محافل مختلف ارادتمندان به ایشان خواستار دفاع در مقابل هجمه‌ ضد‌انقلاب و بنی‌صدری‌ها بودند اما می‌فرمودند باید به امر امام رفتار کنم و انسانی اهل عمل به تکلیف بود.

کد خبر 110021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز