سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین : وزیرآموزش و پرورش با بیان این که کارآمدی آموزش‌های مدارس درموضوع حجاب به نهاد خانواده بر می‌گردد گفت:

معلمان در مدارس آموزش‌های لازم را ارائه می دهند اما در نظام تعلیم و تربیت نمی توان خانواده را با هیچیک از نهادهای اجتماعی حتی آموزش و پرورش مقایسه کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان حدود 17 ساعت از وقت خود را در کنار خانواده می گذرانند و کمتر از پنج ساعت در مدرسه حضور دارند به طور قطع تاثیر این نهاد بر روی آنها بیشتر از مدرسه است.

وزارت آموزش و پرورش یکی از 48 ارگانی است که در بحث ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نقش مهمی را دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره میزان موفقیت آموزش و پرورش در آموزش حجاب و عفاف گفت: آموزشهای لازم را در این زمینه ارائه می کنیم چرا که حجاب یکی از اصول اولیه در پرورش دانش آموزان است اما در نظام تعلیم و تربیت هیچ نهادی مانند خانواده موثر نیست و نمی توان آن را با سایر نهادهای اجتماعی حتی آموزش و پرورش مقایسه کرد.

حاجی بابایی تصریح کرد: مدارس هر چه قدر بر روی این موضوع کار کنند اما چنانچه در خانواده به نحو دیگری عمل شود تاثیر آموزشهای مدارس از بین خواهد رفت. در واقع این خانواده ها هستند که به فرزندان خود می گویند چه نوع پوشش و حجابی انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه ستاد عفاف و حجاب در این وزارتخانه با مشارکت وزیر و رؤسای سازمانهای آموزش و پرورش در تهران و استا‌نها کار خود را آغاز کرده گفت: برای اجرای برنامه های ستاد حجاب و عفاف باید فضای آموزش و پرورش را شادابتر و امید را در فرهنگیان بیشتر کرد.

کارشناسان دینی و اجتماعی معتقدند که آموزش و پرورش می تواند در ایجاد و ترویج تفکر درست و صحیح در بحث حجاب و عفاف نقش ویژه ای را ایفا کند چرا که تفهیم و اقناع موضوعات مختلف در سنین رشد و یادگیری آسانتر و موثرتر است.

وی با رد اینکه آموزش و پرورش در زمینه حجاب و عفاف مناسب و کافی عمل نکرده افزود: نظام تعلیم و تربیت تنها آموزش و پرورش نیست و شامل جامعه، رسانه، دوستان و اقوام نیز می شود به طوری که هر کدام سهم بالایی در این زمینه دارند با این حال آموزش و پرورش در این میان عملکرد مطلوبی داشته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه ریشه در ناآگاهی‌ دارد افزود: می توانیم با ارائه الگو و ساخت فیلمهای کوتاه، انیمیشن، تألیف کتب و سایر اقدامات فوق برنامه فضای مدارس را متحول و پرشور کرده و دانش‌آموزان را نسبت به ضرورت رعایت عفاف آگاه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش نیروی انسانی این وزارتخانه را جزو پاکترین و مومن ترین کارکنان جامعه عنوان کرد و افزود: در کادر اداری و آموزشی هیچ مشکلی در زمینه حجاب و عفاف نداریم چرا که معلمان ما جزو بهترینها هستند.

وی یادآور شد: معلمان تمام تلاش خود را بکار می برند اما اجرای بسیاری از برنامه ها به امکانات، فضا و کمکهای جانبی بستگی دارد به همین دلیل از مسئولان در همه زمینه ها خواستارم اگر می خواهند طرحهایی همچون بحث عفاف و حجاب محقق شود به آموزش و پرورش کمک کنند.

کد خبر 109219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز