مکزیک و آرژانتین بازی 4سال پیش خود را دوباره شب 6 تیر تکرار می‌کنند

دیداری که در جام جهانی 2006 آلمان در همین مرحله برگزار شد و مانند بیشتر بازی‌های 2تیم، آرژانتین برنده بازی بود. اما در آلمان، آرژانتین به سختی مکزیک را شکست داد. بازی 2تیم در آلمان به وقت اضافه کشیده شد و آرژانتین 2بر یک و با گلی که ماکسی رودریگرز در دقیقه 98 زد به پیروزی رسید. رودریگرز درباره بازی 4سال پیش گفت: اتفاقی که در آن بازی افتاد حالا دیگر تاریخ است. مسئله مهم این است که تیم ببرد و صعود کند.

با اینکه در این جام، مکزیک برعکس آرژانتین بازی‌های درخشانی در مرحله گروهی نداشته است باز هم جدال 2تیم می‌تواند دیدنی باشد. در 25 بازی اخیر این دو تیم، مکزیک تنها 4 بار برنده بوده است اما خاویر آگیره، مربی مکزیک می‌گوید که بازی 2تیم باز هم نزدیک خواهد بود: بازی مقابل یک نماینده دیگر آمریکا باز هم  نفس گیر خواهد شد؛ تیمی که می‌داند چگونه داور، زمان و حتی فول‌ها را مدیریت کند و از هر فرصتی استفاده کند. ما می‌دانیم که باید بر چیزهایی مثل این غلبه کنیم.

مکزیک اگر در بازی‌های گروهی تیم اول می‌شد مجبور نبود تاریخ را دوباره تکرار کند و با آرژانتین بازی کند اما شکست مقابل اروگوئه در بازی آخر مرحله گروهی، آنها را مقابل این تیم قرار داد. با این حال مارادونا از مکزیک تمجید کرد و گفت: آنها شایستگی احترام زیادی دارند. حتی با اینکه شکست خورده‌اند، شخصیت خود را دارند.

اما این شخصیت را مارادونا با خط تهاجمی مهلک تیمش می‌تواند در هم بشکند: گونزالو هیگواین، لیونل مسی، کارلوس توز، سرخیو آگرو و دیه‌گو میلیتو. احتمالا مشکل مارادونا برای انتخاب بازیکنان است وگرنه در هر تیم دیگری آگروی نیمکت‌نشین یکی از بازیکنان اصلی است. این اما تمام تیم مارادونا نیست و بازیکنان مکزیک به‌خوبی می‌دانند تنها تمرکز روی این بازیکنان نمی‌‌تواند از تکرار تاریخ جلوگیری کند.

هکتور مونرو، مدافع مکزیک می‌گوید: همه می‌دانند که آنها بازیکنان بزرگی دارند اما مانند هر بازی دیگری ما باید روی تمام بازیکنان تمرکز داشته باشیم؛ از مهاجم گرفته تا دروازه‌بان. مکزیکی‌ها احتمالا در این بازی تمرکز بیشتری روی خط دفاعی آرژانتین خواهند داشت؛ تنها بخشی از تیم مارادونا که نقطه ضعف‌هایی دارد. در بازی امشب یوناس گوتی یرز به خاطر پایان محرومیتش می‌تواند بازی کند اما احتمالا مارادونا دوباره از نیکلاس اوتامندی استفاده می‌کند. والتر ساموئل و گابریل هاینتزه 2مدافع دیگر آرژانتین هم که در بازی با یونان در ترکیب تیم نبودند می‌توانند امشب بازی کنند.

خبر بد برای این خط دفاعی این است که مصدومیت کارلوس ولا، مهاجم تیم آرسنال برطرف شده است و می‌تواند امشب در کنار دوس سانتوس برای تیم مکزیک بازی کند. در خط حمله آرژانتین هم هیگواین که پس از هت تریک مقابل کره در بازی با یونان جای خود را به میلیتو داده بود، امشب در ترکیب تیم قرار خواهد گرفت.

مکزیک که در 3دوره اخیر جام جهانی در دور دوم حذف شده است، امشب این فرصت را دارد که این بار تاریخ را به نفع خود تغییر دهد. آنها می‌توانند با شکست دادن آرژانتین هم انتقام سال گذشته را بگیرند و هم برای نخستین بار خارج از خاک خود به یک چهارم نهایی صعود کنند. بازیکنان این تیم معتقدند که مکزیک توانایی این کار را دارد.

خراردو تورادو، کاپیتان مکزیک در این باره می‌گوید: مکزیک حریف قدرتمندی برای هر تیمی است. اگر به بازی‌های این تیم نگاه کنید می‌بینید که چگونه بازی‌های نفر به نفر را انجام می‌دهد و ثابت کرده است که ما تیم مشکلی برای شکست دادن هستیم. به‌نظر من ما می‌توانیم آرژانتین را شکست دهیم.

کد خبر 110428

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز