همشهری آ‌نلاین: گویا اسپری‌های بی‌حس کننده نسل جدید در فوتبال، برای درمان مصدومیت باریکنان تاثیر بسیار جادویی و عجیب دارد

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتد پرس، این روزها یکی از صحنه‌هایی که بسیار زیاد در فوتبال به چشم می‌خورد آسیب دیدگی یک بازیکن و سپس دویدن یک تیم پزشکی با کیفی جادویی به سمت وی است. چند ثانیه بعد بازیکن آسیب دیده در ابری سفید غرق می‌شود و عضو آسیب‌دیده چنان زیر فشار گاز اسپر‌های جادویی این پزشکان قرار می‌گیرد که پلیس ضد شورش یونان نیز این گونه با گاز اشک‌آورش به جان معترضین نمی‌افتد.

به راستی رمز این اسپری‌های جادویی چیست که پزشکان تیم‌های فوتبال قبل از هر چیزی بدون آن که لحظه‌ای فکر کنند به سرعت به سراغ آن می‌روند؟

از این اسپری‌ها معمولا در هنگام دردناک شدن مچ، ساق یا زانو استفاده می‌شد اما اخیرا در هنگام مصدومیت پیکه، بازیکن خط دفاعی اسپانیا برای جلوگیری از خونریزی لب این بازیکن نیز مورد استفاده قرار گرفت.

خونریزی شدید لثه و لب پیکه بلافاصله پس از اولین مرحله برخورد گاز اسپری از بین رفت و ورم شدید لب بالایی پیکه نیز بلافاصله خوب شد.

این اسپری‌ها به شدت خطرناک هستند و بازیکنان متوجه اوج ضرر این اسپری‌ها نبوده و معمولا از پزشکان خود نیز تشکر می‌کنند.

ضریب بالای کلرید اتیل در این اسپری‌ها هر چند قدرت خنک‌کنندگی و بی‌حسی بسیار عجیبی دارد، اما سرطان‌زایی آنها آنقدر شدید است که پزشکان حتی یک بار استفاده از آن را بسیار خطرناک می‌دانند.

این اسپری‌ها به صورت موضعی سلول‌های پوست را در بیهوشی کامل فرو می‌برند به طوری که اگر در لحظه‌ای قبل از آن خونریزی وجود داشته باشد دیواره سلول چنان یخ می‌بندد که دیگر حتی بعد از بازگشت به شرایط طبیعی قادر به انجام امور ابتدایی حیات نیز نیست.

کد خبر 110460

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز