طرح «حجاب و عفاف» در حالی با رویکرد و شیوه‌های مختلف ارشادی، فرهنگی، انضباطی و... در دانشگاه‌های کشور اجرا می‌شود که معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، رویکرد وزارتخانه متبوعش به طرح مذکور را «ایجابی و فرهنگی» بیان کرد

و در عین حال گفت: افرادی که معتقدند در برخورد با افراد بدحجاب باید اقدامات انضباطی صورت گیرد، خود را راحت می‌کنند.

غلامرضا خواجه سروی در گفت‌وگو با ایسنا تهیه ژورنال‌های لباس دانشجویی دختران، طرح اساتید مشاور فرهنگی برای ارائه مشاوره به دانشجویان بدحجاب و تشکیل ستاد مرکزی مستقل «عفاف و پوشش» در سال تحصیلی جدید را برخی از اقدامات در جهت اجرای طرح حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها بیان کرد.

وی با بیان اینکه همه همکاران باید مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را در زمینه عفاف و حجاب به دور از افراط و تفریط مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: در این بین برداشت‌های سلیقه‌ای ممنوع است. البته اقدامات انضباطی را نمی‌توان منتفی دانست ولی معتقدیم این اقدامات درصد کوچکی از کار را حل می‌کند.

خواجه‌سروی با اشاره به تولید فکر و ایده‌ برای ایجاد پوشش متنوع، ‌جذاب و دارای رنگ و بوی ایرانی اسلامی به‌عنوان یکی از اقدامات مهم در این زمینه، افزود: در این راستا 2 پایگاه جهاد دانشگاهی و دانشگاه الزهرا(س) موظف به تهیه ژورنال مدل لباس برای دانشجویان دختر و عملیاتی شدن آن شدند که در حال حاضر این ژورنال لباس در حال چاپ است و امیدواریم به‌زودی پس از طی مراحل آن توسط وزارت ارشاد ارائه شود.

وی با اشاره به اقدامات وزارت علوم در آغاز سال تحصیلی 90-89، تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید تشکیل ستاد مرکزی جداگانه جهت برنامه‌ریزی در بحث عفاف و پوشش در دستور کار قرار دارد.

خواجه‌سروی با اشاره به مشکلات ازدواج 40درصد از دانشجویان و افرادی که به سن ازدواج رسیده‌اند ولی ازدواج نکرده‌اند، افزود: در این راستا بحث تقویت ازدواج دانشجویی مطرح است و دولت نیز در این زمینه باید سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد و تنها به برگزاری یک بار در سال ازدواج دانشجویی بسنده نکند.

کد خبر 110556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز