چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

10تیرجام جهانی برای برزیل جدی‌تر می‌شود؛ وقتی که به جای حریفانی مانند کره‌شمالی،ساحل عاج، پرتغال و شیلی، هلند باید مقابل آنها صف‌آرایی کند

این پنجمین تیم تاریخ هلند است که به یک چهارم نهایی جام جهانی می‌رسد و از شانس بد دونگا و شاگردانش، یکی از بهترین خطوط حمله جهان را دارد. دونگا‌ به‌خوبی می‌داند هلند تیم راحتی نیست. او درباره این تیم گفت: ما می‌دانیم که هلند تیم سختی برای بازی کردن است. فوتبال آنها خیلی به فوتبال آمریکای جنوبی نزدیک است. سعی نمی‌کنند که دفاعی بازی کنند و از توپ‌های بلند هم استفاده نمی‌کنند. آنها همچنین کیفیت تکنیکی دارند و ما باید مراقب آن هم باشیم. هلند تیم سختی است.

حرف‌های دونگا در باره شباهت‌های فوتبال 2کشور کاملا درست است. در این کشورها فوتبال تنها بردن نیست؛ مردم انتظار دارند که تیم‌هایشان این کار را زیبا هم انجام بدهند. اما برت فان مارویک، سرمربی تیم ملی هلند به خاطر شیوه عملگرایانه‌ای که تیمش در پیش گرفته، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. آنها با این مربی 8بازی پیاپی پیروز بوده‌اند و 22 بازی است که بازنده نبوده‌اند اما اینها همانطور که گفته شد، کافی نیست.

مردم از فان مارویک بازی زیبا می‌خواهند‌.  اما همین تیم هلند هم با وجود تمام انتقادهایی که درباره آن وجود دارد، حریف سختی برای برزیل است. لوسیو کاپیتان تیم برزیل در باره این حریف قدرتمند گفت: حالا مسابقه میان 2رقیب سنتی است که بازیکنان بزرگی دارند. از اینجا به بعد بازی‌ها سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد.

این‌سومین بازی 2تیم در جام جهانی است. در این سه بازی 2بار برزیل پیروز بوده است که به یک چهارم نهایی جام جهانی 1994 و نیمه نهایی 1998 باز می‌گردد. تنها پیروزی هلند مقابل برزیل به دور دوم جام جهانی 1974 باز می‌گردد.دونگا در 2باری که تیم ملی کشورش هلند را در جام جهانی شکست داده، کاپیتان برزیل بوده است. او سختی‌های بازی با هلند در جام جهانی را اینطور تشریح می‌کند: ما می‌دانیم که هلند سنت خوب بازی کردن در جام جهانی را می‌داند.

به هلندی که تا این جای جام دیده‌ایم می‌توانیم یک آرین روبن تعیین‌کننده هم اضافه کنیم که در بازی با اسلواکی برای نخستین بار در جام جهانی از ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفت و یک گل هم برای تیمش به ثمر رساند. تنها مشکلی که آن هم به‌طور سنتی در تیم هلند دیده می‌شود، واکنشی است که رابین فان‌پرسی پس از تعویضش در بازی با اسلواکی نشان داد. هلند همیشه از این رفتارها در تورنمنت‌های بزرگ دیده است. پس از بازی با اسلواکی، فان مارویک بلافاصله گفت که فان پرسی را درک می‌کند و اصلا از او ناراحت نیست.

خود فان پرسی که در 4بازی هلند در جام جهانی تنها یک بار گلزنی کرده است، در این باره گفت: من تنها می‌خواهم مهم باشم و گل بزنم. من تنها می‌خواستم در زمین باشم و احساس می‌کردم می‌توانستم مفید باشم. ‌رسانه‌های هلند پس از بازی با اسلواکی نوشتند که فان مارویک پیش از رفتن به هتل، بازیکنان را فراخواند و با صحبت کردن با آنها، فضا را عادی کرد.

فان مارویک به‌خوبی می‌داند مشکل داخلی میان بازیکنان، چیزی نیست که در تیم هلند به‌راحتی بتوان از آن گذشت.در بازی فردا، هنوز مشخص نیست که دونگا بتواند از الانو و فلیپه ملو که مصدوم هستند استفاده کند و رامیرس هم با دریافت 2کارت زرد، نمی‌تواند در این بازی به میدان برود.

کد خبر 110734

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز