گروه شهری: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: تهران سالانه حداقل به هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد تا وضعیت موجود حفظ شود

این در حالی است که به گفته او، سال گذشته دولت فقط 150 دستگاه اتوبوس، آن‌هم از سهمیه سال 87 به تهران اختصاص داده است.حسین بیژنی با اعلام این خبر اضافه کرد: در حال حاضر هزینه جابه‌جایی هر مسافر با اتوبوس حدود 300 تومان است که باید این رقم توسط دولت، شهرداری و مردم پرداخت شود اما با وجود گذشت بیش از 3 ماه از سال هنوز هیچ بودجه‌ای برای یارانه بلیت از سوی دولت تعیین و ابلاغ نشده است.

به گفته وی، در حال حاضر اتوبوسرانی به سختی از محل بودجه‌ای که شهرداری برای هزینه‌های جاری اتوبوسرانی اختصاص داده و درآمد حاصل از فروش بلیت، به کار خود ادامه می‌دهد.

بیژنی با اظهار امیدواری از  اینکه دولت سهم خود را از یارانه‌های بلیت هرچه سریع‌تر پرداخت کند، گفت: سال گذشته تنها حدود 7 میلیارد تومان از سوی دولت به‌عنوان یارانه بلیت اتوبوس به شهرداری تهران پرداخت شد که در مقابل سهم واقعی دولت یعنی حداقل یک سوم هزینه تمام شده هر سفر،  بسیار کم بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین در مورد ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان و اختصاص سهمیه‌ای برای تحویل اتوبوس‌های جدید در سال‌جاری از سوی دولت به شهرداری تهران گفت: متأسفانه امسال هنوز هیچ سهمیه‌ای برای واگذاری اتوبوس‌های جدید تعیین نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت سالی هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری بدهد صرفا وضعیت موجود حفظ خواهد شد، گفت: سال گذشته نیزدر  ابتدای سال تنها 150 دستگاه اتوبوس آن هم از سهمیه سال 87 به ما تحویل داده شد.

کد خبر 110903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز