همشهری آنلاین: معاون ترافیک شهردار تهران از آغاز به کار خط چهار BRT در مسیر اتوبان چمران از شنبه 16 مرداد 89 خبر داد و گفت:‌ تست مسیر این اتوبوس‌ها از پایانه شهید افشار تا میدان جمهوری روز جمعه انجام شده است

اتوبوس

 مهندس تشکری هاشمی جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه 80 دستگاه اتوبوس چپ‌در یک و دو کابین تست مسیر خود را در بزرگراه چمران در طول خط چهار BRT انجام دادند، افزود: در حالی که قرار بود بهره‌برداری آزمایشی این مسیر از روز شنبه آغاز شود اما عملا مردم با دیدن تردد اتوبوس‌ها از روز جمعه سوار اتوبوس‌ها شدند.

 وی با اشاره به اینکه خط 4 اتوبوس‌های تندرو از پایانه شهید افشار تا میدان جمهوری به طول 5/12 کیلومتر دارای 13 ایستگاه است، گفت: در بخش‌هایی از این مسیر حدفاصل پارک وی تا پل سئول به علت مشکلات مسیر اتوبوس‌ها با بار ترافیکی هم‌اکنون تردد می‌کنند که با اصلاح هندسی این مسیر خط ویژه اتوبوس تندرو در این محدوده نیز ادامه خواهد یافت.

 معاون ترافیک شهردار تهران گفت:‌ از روز شنبه اتوبوس‌های خط چهار BRT با 100 دستگاه در این مسیر تردد خواهند کرد که در صورت افزایش شمار مسافران تعداد این اتوبوس‌ها نیز به تناسب افزایش می‌یابد.

 وی از نصب کامل علایم و نشانه‌های ترافیکی مورد نیاز و آغاز نصب تجهیزات هوشمند ترافیکی در این مسیر خبر داد و گفت: در طول مسیر دوربین‌های کنترل ترافیک نیز نصب شده است تا ضمن کنترل وضعیت محدوده، در صورت بروز هرگونه اشکال اقدام لازم صورت گیرد.

 معاون ترافیک شهردار تهران به نصب کامل پل‌های عابر پیاده برای ایستگاه‌های این مسیر اشاره کرد و به گفت: ‌هم‌اکنون این پل‌ها به پلکان معمولی مجهز است که در ایستگاه‌های پر تردد پلکان برقی جایگزین این پلکان خواهد شد.

 وی همچنین از تلفیق اتوبوس‌های مسیر موازی میدان جمهوری تا پارک وی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: 12 خط تغذیه نیز از امروز برای این مسیر کار خود را آغاز کردند.

 معاون ترافیک شهردار تهران ادامه داد: ‌این خطوط شامل میدان نوبنیاد به پایانه شهید افشار، شهران به پل مدیریت، میدان کتاب به پل مدیریت، کوی فراز به پل مدیریت، میدان صنعت به پل مدیریت، حقانی به ایستگاه ملاصدرا - چمران،‌ شهرزیبا به ایستگاه ملاصدرا - چمران، میدان رسالت به پل نصر، میدان هفت تیر به میدان توحید، میدان بهارستان به میدان جمهوری و خط یک اتوبوس‌های تندرو در مسیر آزادی - توحید است.

 وی گفت: ‌بزودی خط 4 اتوبوس‌های تندرو در ایستگاه نواب به مترو این مسیر ملحق خواهد شد که بدین ترتیب مسافران مترو نیز می‌توانند از خط 4 اتوبوسهای تندرو استفاده کنند.

 وی خاطرنشان کرد: در خط 7 سامانه اتوبوس‌های تندرو در خیابان ولیعصر(عج) نیز از روز شنبه تعدادی از اتوبوس‌ها همراه با بار ترافیکی تا میدان تجریش ادامه مسیر می‌دهند که بدیت ترتیب 2/2 کیلومتر به طول این خط اضافه می‌شود

کد خبر 113204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز