مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: مجلس پیگیر پرداخت سریع اعتبارات متروی تهران از حساب ذخیره ارزی است.

در همین باره حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد ابراهیم نکونام از رئیس مجلس خواست،  قانون پرداخت اعتبارات را به روزنامه رسمی ابلاغ کند تا اجرای آن از سوی مسئولان وزارت اقتصاد و شورای حساب ذخیره ارزی آغاز شود.

وی که ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد دراین باره به سما گفت: این کمیسیون پیگیر تاخیرهای صورت گرفته در باره پرداخت اعتبارات مصوب مترو از صندوق ذخیره ارزی بوده و در این ارتباط وارد بررسی‌های لازم می‌شود.

وی افزود: رئیس مجلس باید مصوبه مجلس در باره کمک به مترو از محل صندوق ذخیره ارزی را هر چه سریع‌تر به روزنامه رسمی ابلاغ کند و مسئولان حساب ذخیره ارزی هم مکلف هستند روال اداری و اجرایی آن را آغاز کرده و اعتبارات مصوب مجلس را پرداخت کنند.

نکونام در مورد اینکه دولت با گذشت حدود 4ماه از سال هنوز به‌صورت عملی پرداخت اعتبارات بودجه 89 و همچنین اعتبار یک میلیارد دلاری حساب ذخیره ارزی به متروی تهران را آغاز نکرده، اظهار کرد: قوانینی که از طریق مجلس تصویب و توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید می‌شوند، لازم الاجرا هستند و باید به مرحله اجرا در آیند.

نکونام تصریح کرد: به‌رغم اینکه شخصا مخالف برخی از این اعتبارات بودم اما به‌عنوان رئیس کمیسیون اصل90 مجلس اعلام می‌کنم درحال حاضر که اکثریت نمایندگان مجلس به اختصاص این اعتبارات رای مثبت داده‌اند و این موضوع به قانون تبدیل شده، باید از سوی دولت اجرا شوند.

از سوی دیگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز  از پیگیری هیات رئیسه مجلس در این باره خبر داد. کاظم دلخوش از پیگیری اداره قوانین مجلس در مورد تاخیر در اجرای قانون برداشت از حساب ذخیره ارزی و پرداخت به متروی تهران سخن گفت و تاکید کرد: اگر چنین نتیجه گرفته شود که از سوی دولت اراده‌ای برای اجرا نشدن مصوبه مجلس وجود دارد،  احتمالا رئیس مجلس قانون پرداخت 2میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به متروی تهران و سایر کلانشهرها را به روزنامه رسمی ابلاغ خواهد کرد.

وی همچنین از تشکیل کمیته سه جانبه کمیسیون عمران، برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس برای پیگیری دلایل تاخیر در پرداخت اعتبارات حمل‌ونقل عمومی از محل صندوق ذخیره ارزی سخن گفت و اظهار داشت: هر تلاشی در این راستا یقینا با استقبال مجلس مواجه خواهد شد.

قانع کردن دولت برای پرداخت یارانه مترو

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران نیز از رایزنی‌های اعضای مجمع با دولت برای حل مسائل مربوط به متروی تهران خبر داد.

اسماعیل کوثری، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان تهران در مورد مسائل متروی تهران، اظهار داشت: در جلسات متعدد این مجمع مسئله یارانه‌ بلیت مترو و اختصاص یک میلیارد دلار از محل منابع صندوق ذخیره ارزی به مترو پیگیری می‌شود  و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد که در این راستا رایزنی‌هایی نیز با دولت در جریان است که امیدواریم بتواند به نتایج مطلوبی برسد.

کد خبر 111468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز