گروه شهری: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه تعدادی از واگن‌های جدید خط 5 مترو در شرکت واگن‌سازی‌ در حال آماده‌سازی‌ هستند، گفت:

 درصورت آماده‌سازی‌ تعدادی از این واگن‌ها تا پیش از مهرماه ایستگاه‌های ورزشگاه آزادی و محمدشهر کرج به بهره‌برداری می‌رسدجعفر ربیعی ادامه داد: ایستگاه ورزشگاه آزادی هم برای خدمات رسانی به مراجعان این ورزشگاه و هم برای ارائه خدمات به ساکنان شهرک‌های اطراف آن منطقه احداث شده است اما از یک‌سو به‌دلیل کمبود واگن و از سوی دیگر به‌علت همکاری نکردن مسئولان ورزشگاه آزادی با وجود گذشت بیش از یکسال از آمادگی و تکمیل ایستگاه هنوز به بهره‌برداری رسمی نرسیده است.

وی افزود: حال آنکه با وجود محدودیت و کمبود واگن می‌توانستیم در مدت یکسال اخیر هم در روزهای خاص که مسابقات ورزشی در ورزشگاه برگزار می‌شد، به شهروندان خدمات رسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تصریح کرد: برای خدمات رسانی به ساکنان محدوده اطراف این ایستگاه مترو نیز خوشبختانه شهرداری منطقه 22 دسترسی‌های لازم را ایجاد کرده تا ساکنان شهرک‌های اطراف بتوانند از این ایستگاه استفاده کنند و وارد شبکه مترو شوند.

ربیعی ادامه داد: هر ایستگاه خط 5 متروی تهران به‌طور متوسط روزانه 15 تا 25 هزار سفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. درحالی‌که هزینه‌های زیادی برای احداث هر ایستگاه می‌شود متأسفانه به‌دلیل کمبود واگن و همکاری نکردن برخی مسئولان شاهدیم که برخی ایستگاه‌های آماده بهره‌برداری ماه‌هاست خاک می‌خورند.

دولت، هنوز یارانه بلیت مترو را پرداخت نکرده است

از سوی دیگر به‌دلیل پرداخت نشدن یارانه بلیت مترو توسط دولت، احتمال افزایش قیمت بلیت مترو افزایش یافته است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه دولت تا به حال ریالی بابت یارانه بلیت مترو در سال‌جاری پرداخت نکرده است،

گفت: درصورتی که پرداخت نشدن یارانه بلیت از سوی دولت ادامه داشته باشد مترو با کسری بودجه شدیدی مواجه می‌شود و برای جبران آن شهرداری می‌تواند طی لایحه‌ای از شورای شهر تهران درخواست افزایش بهای بلیت مترو کند.

به گزارش ایسنا، جعفر ربیعی درباره پرداخت یارانه بلیت مترو از سوی دولت با اشاره به لایحه مصوب شورای شهر گفت: براساس لایحه‌ای که در شورای شهر تصویب شد یک سوم قیمت تمام شده بلیت مترو از سوی مردم،

یک سوم از سوی دولت و یک سوم دیگر از سوی شهرداری پرداخت می‌شود و با توجه به اینکه دولت در پرداخت یارانه بلیت مترو در سال‌های قبل بدقولی داشته شورا و شهرداری تهران تصمیم گرفتند درصورت پرداخت نشدن یارانه بلیت مترو توسط دولت در چند ماه اول سال مصوبه خود را تغییر داده و قیمت بلیت مترو را افزایش دهند و به این ترتیب شهروندان باید هزینه بیشتری را بپردازند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه مردم یک سوم تعیین شده خود را با خرید بلیت پرداخت می‌کنند، افزود: شهرداری تهران نه‌تنها سهم خود را برای 3 ماهه اول سال پرداخت کرده است بلکه بخشی از سهم دولت را نیز پرداخت کرده، درحالی‌که شهرداری توانایی پرداخت تمامی سهم دولت را ندارد.

وی افزود: طبق مذاکرات شهرداری با وزارت کشور و معاونت راهبردی رئیس‌جمهوری مقرر شده است به‌سرعت 2 میلیارد تومان بابت یارانه بلیت پرداخت شود اما تاکنون حتی یک ریال هم پرداخت نشده است.

کد خبر 110784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز