همشهری آنلاین: مدیر عامل رجا گفت: از ابتدای سال گذشته با مصوبه هیات وزیران، سهام شرکت قطارهای مسافری رجا به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد

به گزارش ایسنا، ناصر بختیاری روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی راه‌آهن و قطار شهری با اشاره تاکید براین که واگذاری رجا اکنون فرصت مناسبی برای شکل‌گیری نظام جدید در حمل ونقل مسافر است، خاطر نشان کرد:‌ جداسازی وظایف حاکمیتی و تصدی‌گری باید به نحو مطلوبی انجام شود تا منجر به ارتقای خدمات شود.

رئیس هیات مدیره شرکت قطارهای مسافربری رجا با اشاره به اینکه بخش مسافری این روزها با چالش‌هایی روبه‌روست، اظهار کرد: امیدوارم اقدامات و نتایج برنامه‌ها رفاه حال مسافران را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این که در صنعت حمل ونقل ریلی، حمل مسافر از بخش‌هایی است که به طور مستقیم و بدون واسطه با مردم ارتباط دارد، خاطرنشان کرد:‌ کاهش زمان سیر و ارتقای ایمنی و تسهیلات از برنامه‌هایی است که به منظور رفاه حال مسافران دنبال می‌شود.

بختیاری گفت: اکنون که قطارهای مسافری به عنوان ایمن‌ترین وسیله حمل ونقل توسط مردم انتخاب شده‌اند، شرمنده‌ایم که به اندازه تقاضا نمی‌توانیم امکانات را فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری نظام جدیدی که می‌تواند منجر به ارتقای خدمات‌دهی به مسافران شود، اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته با مصوبه هیات وزیران، سهام شرکت قطارهای مسافری رجا به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و امیدواریم با توجه به قانون و فرمایش‌های مقام معظم رهبری بتوانیم این کار را اجرا کنیم.

بختیاری با بیان این که طی سال‌های گذشته با ایجاد شرکت رجا جهشی در ارائه خدمات مسافری ایجاد شد، تصریح کرد:‌ اکنون مقطعی است که اگر آن را مدیریت کرده و از فرصت ایجاد شده استفاده کنیم، می‌توانیم خدمات بهتری به مسافران ارائه دهیم.

مدیرعامل رجا با بیان این که کلیه وظایف حاکمیتی و تصدی‌گری در مجموعه‌ای به نام رجا جمع شده بود، خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه تصدی‌گری باید به بخش خصوصی، شرکت‌های مالک و کلیه‌ افرادی که تمایل به حضور در این صنعت دارند، واگذار شود.

وی با تاکید بر این‌که باتوجه به وضعیت ایجاد شده وظایف حاکمیتی باید احصا شود و در اختیار مجموعه راه‌آهن یا سازمانی که دولت مشخص می‌کند، قرار گیرد، اضافه کرد:‌ این امر طی چند ماه گذشته مورد مطالعه قرار گرفته است، اما اکنون از کلیه کسانی که در این راستا نظرات و یا پیشنهاداتی دارند، استمداد می‌طلبیم.

مدیرعامل رجا در پایان تاکید کرد: برای اجرایی شدن مصوبه هیات دولت سازوکارها باید به نحوی تهیه شود که شرکت رجا‌ کمترین آسیب را دچار شده و بهره‌بردار بیشترین منفعت را کسب کند.

کد خبر 111609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز