شهردار تهران با اعلام اینکه خط بی آر تی که هم اکنون در اتوبان چمران در حال احداث است تا قبل از مهر به بهره برداری می‌رسد گفت:

لایحه‌ای در شورای شهر به تصویب رسید که بر اساس آن از واحدهای فرسوده واقع در بافت فرسوده هزینه ساخت و ساز دریافت نمی‌شود و جریمه‌های گذشته آنها نیز بخشوده می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف امروز شنبه در مراسم افتتاح 114 طرح عمرانی، ترافیکی، فرهنگی ورزشی اداری و خدماتی در قالب 499 پروژه در منطقه 14 با بیان این مطلب اظهار داشت: ما معتقدیم که هنوز در زمینه‌های فرهنگی ضعف های بسیاری داریم اما زمانی که خودمان را با سه سال یا ده سال پیش مقایسه می‌کنیم متوجه جهت گیری‌ها و جهش‌های مثبتی در این زمینه می‌شویم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در شهرداری تلاش بر این است که پروژههای بزرگ و فراملی و همچنین پروژههای کوچک و محله‌ای به سرعت انجام شود گفت: حدور 17 ماه قبل در ارزیابی کاملی که از فعالیت تمامی مناطق انجام شد منطقه 14 نسبت به ظرفیتی که باید کار انجام می داد در مقایسه با دیگر مناطق ضعیف تر عمل کرده بود و آن زمان تصمیم گرفتیم این عقب ماندگی را در شهری بزرگ با موضوعاتی بزرگ و توقعات زیاد جبران کنیم.

وی افزود: منطقه 14 از مناطق اصیل تهران است که دین خود را به انقلاب و دفاع مقدس به تمام معنا ادا کرده و سزاوار نیست من به عنوان مسئول شهر به این مسئله توجه نکنم و اکنون خداوند را شاکریم که در یکسال اخیر این حرکت در منطقه 14 اتفاق افتاده است.

قالیباف با اشاره به اینکه امروز به میزان 80 میلیارد تومان پروژه در این منطقه افتتاح شده ادامه داد: پیش بینی خوبی برای سال 89 و 90 برای این منطقه داریم که انشاءا... جبران گذشته را خواهد کرد.

شهردار تهران به قرار داشتن خط مترو در مرز مناطق 13 و 14 اشاره کرد و بیان داشت: یک روزی دیگران فکر می کردند ساخت تونل به ویژه در حوزه مترو کار سخت و طولانی است به ویژه در جایی پیچیده مانند خیابان پیروزی اما امروز دیدیم که با چه سرعتی و در چه زمان محدودی خط مترو به شرقی ترین نقطه به میدان کلاهدوز رسید و تا پایان امسال به غرب تهران و شهرک اکباتان خواهد رسید.

قالیباف افزود: امروز ساخت تونل راحت تر از خرید واگن و راه اندازی است.

وی ادامه داد: اتوبان امام علی (ع) را از میدان پیروزی تا میدان محلاتی به بهره برداری    می‌رسانیم.

وی در ادامه اظهار داشت: لایحه ای در شورای شهر به تصویب رسید که بر اساس آن از واحدهای فرسوده واقع در بافت فرسوده هزینه ساخت و ساز اخذ نخواهد شد و همچنین جریمه‌های گذشته آنها نیز بخشوده می‌شود، در بافت فرسوده و واحدهای فرسوده افراد مستضعف و زحمت کش جامعه سکونت دارند و این کار به نفع شهر و جامعه بوده و وظیفه ما نیز هست.

شهردار پایتخت با اشاره به احداث خطوط بی آر تی در اتوبان افسریه نیز اظهار داشت: بعضی می گویند احداث این خطوط، رفت و آمد را در اتوبان افسریه سخت کرده است اما من اعتقاد دارم اولویت با حمل و نقل عمومی است و ما نیز وظیفه داریم آن تعدادی را که در خیابان و زیر آفتاب و باران منتظر وسیله حمل و نقل عمومی هستند به مقصد برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در شهرداری تهران اصل بر این است که کارهایی انجام شود که بیشترین منفعات را برای بیشترین افراد دارد و نه برای کمترین افراد تصریح کرد: خط بی آر تی که هم اکنون در اتوبان چمران در حال احداث است تا قبل از مهرماه به بهره برداری        می‌رسد.

قالیباف در مورد اتوبان شهید شوشتری نیز بیان داشت: احداث این اتوبان از گردنه تنباکوچی تا اتوبان شهید یاسینی به سرعت انجام می شود و تا پایان سال این مسیر تا استادیوم تختی و اتصال به کلاهدوز انجام خواهد شد و ورود خودروهای سنگین به اتوبان افسریه نیز ممنوع می‌شود.

کد خبر 111762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز