سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

مجید نامجو مطلق: ‌معمولا مسابقه هفته اول لیگ جذاب نیست. تیم‌ها تازه از دوره بدنسازی خارج شده‌اند و بازیکنان نمی‌توانند تمام توان خود را به کار بگیرند.

Majid Namjoo Motlagh

مسابقه استقلال و شهرداری نشان داد هر دو تیم به‌خصوص استقلال به هماهنگی بیشتری نیاز دارند. این تیم پیش از شروع فصل تغییر و تحول بسیاری داشته و به زمان احتیاج دارد. شهرداری تبریز متأسفانه همان تیم دسته اولی کشور بود؛ تیمی که در لیگ یک نتایج قابل‌قبولی گرفته و با همان تفکر به لیگ برتر آمده است. شهرداری تیم مستحکمی نبود و استقلال در نیمه دوم شرایط خیلی بهتری نسبت به این تیم پیدا کرد. استقلال توانست 3گل بزند و مهاجمان این تیم به وظیفه خود کاملا عمل کردند. میداوودی و برهانی به‌عنوان گلزنان استقلال همان کاری را که لازم بود، انجام دادند.

در ضمن شهرداری در دفاع عملکرد مناسبی نداشت و مدافعان این تیم هماهنگ نبودند، برای همین استقلال به 3 گل دست یافت.به عقیده من، 2 تیم نمایش ایده آلی نداشتند و همانطور که گفتم بازی در هفته اول لیگ شرایط خاصی دارد. کار تاکتیکی از سوی 2تیم به آن شکل ندیدیم. استقلال باید کار گروهی را در اولویت قرار دهد و با داشتن بازیکنان شاخص، برنامه تاکتیکی خود را در زمین پیاده کند. اگر استقلال بتواند با کار گروهی به اهداف خود در لیگ دهم برسد، می‌تواند به موفقیت نزدیک شود.

به‌نظر من، ایمان مبعلی بازیکن خوبی است. او چند سالی در لیگ امارات بازی کرده و دوباره به فوتبال ایران بازگشته است. او برای بهتر شدن در ترکیب استقلال باید تلاش بیشتری کند. البته دسوزا با اینکه بازیکن خوبی است، باید با یکسری مسائل کنار بیاید. بازی کردن در تیم‌های استقلال و پرسپولیس به‌خصوص برای بازیکنان خارجی آسان نیست و به زمان نیاز دارد. دسوزا در آینده می‌تواند عملکرد مناسبی در استقلال داشته باشد.در عین حال، من بر این باور هستم که جانواریو نقش محوری‌تری در استقلال داشت. او بازیساز خوبی بود و با تیم هماهنگ شده بود. همچنین آن تیم، خسرو حیدری را هم در اختیار داشت. البته قبلا هم گفته‌ام که در استقلال و پرسپولیس بازیکنان بزرگ زیادی آمده‌اند و از این تیم‌ها رفته‌اند. پس بازیکن دیگری می‌تواند جایگزین حیدری شود.

در پست دفاع، استقلال تغییر چندانی نداشته و به غیر از جواد شیرزاد بقیه مدافعان فصل گذشته هم در این تیم بازی کردند. دفاع استقلال هماهنگ نبود و ضعیف بود. آنها 2گل دریافت کردند و دفاع دچار مشکل شد. به هر حال دفاع به هماهنگی بیشتری نیاز دارد. این بازی نشان‌دهنده قدرت استقلال نیست، زیرا شهرداری تبریز تیمی نبود که این تیم همه توانایی خود را نشان دهد. این پیروزی به این معنا نیست که استقلال تیمی قوی است. به اعتقاد من، استقلال به کار بیشتری نیاز دارد و برای رسیدن به شرایط ایده آل باید تلاش کند.

کد خبر 112480

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز