امیر بهادری نژاد: خبر اول: براساس توافق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال کشورمان با فدراسیون فوتبال اوکراین، قرار بود تیم‌های ملی 2کشور طی ماه‌های آگوست 2010 و فوریه 2011 دو دیدار دوستانه برگزار کنند.

اینترنت

نخستین دیدار نیز به میزبانی تیم اوکراین باید روز چهارشنبه 11 آگوست 2010 (20مرداد 1389) در شهر کی‌یف برگزار می‌شد اما فدراسیون فوتبال اوکراین با ارسال یک ایمیل به فدراسیون فوتبال ایران خبر لغو این مسابقه را اعلام کرد. سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: تا روز پنجشنبه مشکلی از بابت برگزاری این دو دیدار دوستانه وجود نداشت اما در این روز یکباره یک ایمیل از فدراسیون فوتبال اوکراین به کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال آمد که طی آن از برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی ایران عذرخواسته بودند. براساس اعلام اوکراینی‌ها قرارداد بازی با تیم ملی فوتبال هلند مجددا برای فدراسیون فوتبال این کشور به جریان افتاده و قرار است آنها در تاریخ 20 مرداد به مصاف نایب قهرمان جام جهانی 2010 بروند.


توضیح مقدماتی: تا آنجایی که ما به خاطر داریم و دیروز هم این موضوع را مجددا کنترل کردیم، از ماه‌ها قبل مشخص بود که تیم ملی فوتبال اوکراین روز 20 مرداد ساعت 20:30 به وقت محلی در ورزشگاه شاختار شهر دونتسک به مصاف تیم ملی فوتبال هلند خواهد رفت که این موضوع حتی در سایت فیفا نیز منعکس شده است. همچنین از مدت‌ها قبل پیش‌فروش بلیت این مسابقه آغاز شده و کماکان پیش‌فروش بلیت‌های این بازی به مبلغ حداقل 99 یورو برای افراد خارج از اوکراین در سایت‌های اینترنتی ادامه دارد.
خبر دیگر: سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: اوکراینی‌ها در ایمیل خود بابت لغو دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال کشورمان بسیار عذرخواهی کرده بودند، ما هم در جواب ایمیل آنها نامه‌ای اعتراض آمیز به فدراسیون فوتبال این کشور ارسال کردیم و تأسف خود را از لغو این دیدار دوستانه ابراز داشتیم.

توضیح بعد: اگر قرارداد رسمی میان فدراسیون فوتبال 2کشور برای برگزاری این بازی امضا شده، شکایت از فدراسیون فوتبال اوکراین کمترین حق فدراسیون فوتبال ایران در این ماجراست. اگر هم قراردادی امضا نشده باید از مسئولان فدراسیون فوتبال سؤال کرد که به چه دلیل موضوعی را که هنوز قطعیت آن مشخص نشده، رسانه‌ای کرده‌اند؟نتیجه: بد نیست مسئولان فدراسیون فوتبال قبل از مذاکره با فدراسیون‌ فوتبال کشورهای مختلف برای ترتیب دادن بازی‌های تدارکاتی، جست‌وجویی هر چند کوتاه در سایت‌های اینترنتی ویژه پیش‌فروش بلیت رقابت‌های دوستانه فوتبال جهان داشته باشند تا در آینده مسائلی از این دست به‌وجود نیاید.

کد خبر 112283

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز