گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز به دو فوریتی رای دادند که در صورت تصویب نهایی حداقل مدرک تحصیلی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی لیسانس یا معادل آن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری مجلس سه‌شنبه با دو فوریت اصلاح بند (4) ماده (28) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با 140 رای موافق، 23 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر رای مثبت دادند.

محمد تقی کاویانی نماینده نهاوند به عنوان یکی از طراحان دو فوریت اصلاح بند (4) ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: لزوم ارتقای کارآمدی مجلس شورای اسلامی با افزایش توانمندی تخصصی و تجربی نمایندگان مردم و پیچیده شدن ابعاد قانون‌گذاری و نظارت بر امور کشور و لزوم ایجاد تناسب منطقی بین سطح حداقل سواد قانونگذاری با موضوعات قانونگذاری و نظارت و بالا رفتن سطح تحصیلات عمومی جامعه و رشد جهشی در سطوح علمی و تخصصی، می‌طلبد که نمایندگان مردم دارای مدارک تحصیلی بالایی باشند.
پس از اظهارات مخالفان و موافقان این طرح، مجلس وارد رای‌گیری شد که نمایندگان به دو فوریت این طرح رای مثبت دادند.

تقدیر از کاروان ورزشی

نامه 163 نماینده مجلس به رئیس ‌جمهور درخصوص قدردانی از کاروان ورزشی ایران اعزامی به بازیهای آسیایی دوحه قطر، در پایان جلسه علنی دیروز مجلس قرائت شد.

تذکر ۶ نماینده

6 نماینده مجلس شورای اسلامی‌به علت لغو کارت شناسایی خانواده شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، به رئیس جمهوری تذکر دادند. میرتاج‌الدینی نماینده‌ تبریز، عسکری نماینده‌ مشهد، عبادی نماینده‌ بیرجند، تمدن نماینده‌ شهرکرد، یحیی‌زاده نماینده‌ تفت و میبد و شایق نماینده‌ تبریز در تذکری به رئیس جمهور،‌  رسیدگی به علت لغو کارت شناسایی خانواده‌ شهدا توسط سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و عدم جایگزینی با کارت جدید پس از گذشت 8 ماه را خواستار شدند.

جلوگیری از گرانی

4  نماینده مجلس در تذکری کتبی خطاب به وزیر بازرگانی خواستار جلوگیری از گرانی حبوبات، لبنیات، مرغ و تخم مرغ و سایر اقلام مورد نیاز مردم شدند.

یحیی زاده نماینده تفت و میبد، حسینی دولت آبادی نماینده برخوار و میمه، میرتاج‌الدینی و شایق نمایندگان تبریز در تذکری به وزیر بازرگانی از وی خواستند تا در کنترل قیمت‌ها سرعت ببخشد و از گرانی ویرانگر حبوبات، لبنیات، میوه و تره‌بار، تخم مرغ، مرغ، برنج و سایر اقلام مورد نیاز جلوگیری کند.

الیاسی نماینده ورزقان و فهیمی‌نماینده پارس آباد و بیله سوار هم در تذکر به وزرای بازرگانی و امور اقتصادی و دارایی از آنها خواستند تا علل پولی، اقتصادی و مدیریتی شیوع گرانی‌های اخیر و آثار بسیار منفی آن در زندگی طبقات کم درآمد را پیگیری کنند.

کد خبر 11411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز