شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان هنگام فرار سارقان زورگیر تا نزدیکی مرگ رفت اما سرانجام، ماموران با بستن جاده، راننده خودروی مردان خشن را مجبور به توقف کردند و این مرد خوش‌شانس نجات پیدا کرد .

متهمان به سرقت

صبح سوم شهریورماه، وقتی ماموران کلانتری 119 مهرآباد جنوبی هنگام اجرای طرح شناسایی و دستگیری سارقان زورگیر مسافربرنما در غرب تهران، به سرنشینان یک خودروی پراید یشمی مشکوک شدند، به راننده دستور ایست دادند اما راننده به جای توقف بر سرعت خود افزود و سعی کرد بگریزد.

ماموران که احتمال می‌دادند سرنشینان پراید باید تعدادی از تبهکاران باشند به تعقیب خودرو پرداختند ولی راننده با سماجت و با وجود شلیک تیرهوایی ماموران، وارد جاده قدیم کرج شد و با سرعتی سرسام آور سعی کرد دور شود. در این زمان بود که خبر فرار این پراید به تمامی واحدهای گشتی در جاده قدیم اطلاع داده شد و مسیر فرار به‌طور کامل مسدود شد.

با نزدیک شدن خودرو به پست ایست و بازرسی، درحالی‌که راننده قصد توقف نداشت، ماموران با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی به سمت لاستیک‌های خودروی پراید کرده و با توقف خودرو، 5 سرنشین آن را دستگیر کردند.در نخستین لحظات دستگیری متهمان مشخص شد یک نفر از آنان مردی است که لحظاتی قبل از شروع عملیات تعقیب و گریز سوار خودرو شده است و 4 سرنشین دیگر خودرو قصد اخاذی از وی را داشته‌اند که با خوش‌شانسی نجات پیدا کرده است.با مشخص شدن این موضوع، با دستور بازپرس شعبه 11 دادسرای جنایی، متهمان برای بازجویی‌های فنی و تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سارقی که سر پدرش کلاه می‌گذاشت

با دستگیری 4 متهم که 18 تا 36 سال سن دارند، آنها لب به اعتراف گشودند و به زورگیری با سوار کردن مسافران اعتراف کردند. آنها گفتند که در سرقت‌های خشن خود علاوه بر پراید سبزرنگ، از یک دستگاه پیکان سفید نیز استفاده کرده‌اند و بعد از آنکه مسافران را سوار خودروی خود می‌کرده‌اند با تهدید چاقو به اخاذی از آنها می‌پرداخته‌اند .

فکر نمی‌کردم زنده بمانم

اولین شاکی این پرونده که از سرعت بالای متهمان هنگام فرار و احتمال گروگانگیری توسط متهمان هنگام فرار بسیار ترسیده بود، به کارآگاهان گفت: ساعت 6 صبح سوار خودروی پراید شدم اما لحظات زیادی نگذشته بود که 2 سرنشین صندلی عقب خودرو با چاقو و قمه شروع به تهدیدم کردند و گفتند باید پول‌ها و گوشی تلفنم را به آنها بدهم و اگر مقاومت کنم آنها با چاقو مرا می‌زنند.

در همین هنگام بود که راننده به دوستانش گفت پلیس در تعقیبشان است و از این زمان به بعد بود که 2 سرنشین صندلی عقب، با چاقو شروع به تهدیدم کردند تا هیچ حرکتی نکنم. ناگهان سرعت پراید به طرز وحشتناکی زیاد شد و در آن لحظه بود که فکر کردم دیگر به آخر زندگی رسیده‌ام و زنده از پراید بیرون نخواهم آمد اما خوشبختانه از آنجا که جاده توسط ماموران بسته شده بود سرانجام نجات پیدا کردم.

آشنایی به خاطر شیشه

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه متهمان که همگی ساکنان منطقه هشتگرد هستند، به خاطر مصرف موادمخدر از نوع کراک و شیشه با هم آشنا شده و نقشه سرقت‌ها را طراحی کرده‌اند، گفت: خودروی مورد استفاده در سرقت‌ها متعلق به پدر یکی از متهمان است که این جوان تبهکار به بهانه مسافرکشی اقدام به گرفتن خودرو از پدرش می‌کرده و هر روز با دادن 10 هزار تومان به پدرش وانمود می‌کرده که این پول را از راه مسافرکشی به‌دست آورده است.

سرهنگ علی اکبر اسدی افزود: از مالباختگانی که توسط سرنشینان خودروی پراید سبز رنگ و پیکان سفید رنگ در مناطق غرب و جنوب غرب تهران به‌ویژه در مناطق میدان آزادی، اکباتان، آریاشهر، جاده مخصوص کرج و اتوبان آزادگان و... مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود جهت شناسایی متهمان و طرح شکایت خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

کد خبر 114938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز