گروه حوادث: دزد سابقه‌دار که در جریان مشاجره‌ای ساده دست به قتل مرد 30ساله‌ای زده بود، زمانی که در خانه یکی از همدستانش مخفی شده بود، به دام پلیس افتاد

متهم دستگیری

شامگاه 12 خرداد امسال ماموران کلانتری 116 تهران در جریان درگیری خونینی در خیابان مولوی قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.آنها با مردی که در جریان درگیری با چند جوان ناشناس به شدت مجروح شده بود روبه‌رو شدند و او را به بیمارستان منتقل کردند اما تلاش برای نجات جان مرد مجروح بی‌نتیجه ماند و وی روی تخت بیمارستان جان باخت.

با گزارش این ماجرا به بازپرس و کارآگاهان جنایی پایتخت، تیمی از ماموران اداره دهم وارد عمل شده و بررسی‌ها برای کشف راز جنایت آغاز شد. یکی از شاهدان درگیری که او هم در این حادثه مجروح شده بود به ماموران گفت : مقتول، جوان 30 ساله‌ای به نام حسین بود که در جریان مشاجره‌ای ساده با چند جوان ناشناس، با ضربات چاقوی یک نفر از آنها به قتل رسیده است.
ماموران با کمک این مرد، به چهره‌نگاری عامل جنایت پرداختند و به این ترتیب بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری او و همدستانش شروع شد.

زورگیر تحت تعقیب

در حالی که هیچ ردی از قاتل فراری به دست نیامده بود، ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران که از مدتی قبل در تعقیب یک دزد سابقه‌دار بودند، 27 مرداد امسال مخفیگاه او را شناسایی کرده و وارد آنجا شدند. ماموران بعد از دستگیری دزد حرفه‌ای، متوجه مرد جوانی شدند که در این خانه حضور داشت اما به محض مشاهده پلیس، پا به فرار گذاشت.

تیم تحقیق به تعقیب مرد جوان پرداخت و دقایقی بعد موفق شد او را نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کند.
مرد جوان در جریان بازجویی‌ها به چندین فقره زورگیری از شهروندان تهرانی اعتراف کرد و مدعی شد در جریان یک درگیری در خیابان مولوی نیز فردی را با ضربات چاقو مجروح کرده است.

بعد از اعترافات این مرد، ماموران که از پرونده جنایت در خیابان مولوی خبر داشتند، عکس چهره‌نگاری شده عامل این جنایت را با سارق دستگیر شده مطابقت دادند. آنها متوجه شدند که جوان سارق شباهت زیادی به تصویر چهره‌نگاری شده قاتل فراری دارد و احتمالا وی همان جنایتکار تحت تعقیب است.

وقتی در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که سارق دستگیر شده همان کسی است که در جریان درگیری مرگبار در خیابان مولوی حضور داشته است، بازجویی از او از سر گرفته شد و متهم گفت: شب حادثه من و 2 نفر از دوستانم در کوچه‌ای باریک در خیابان مولوی کنار موتورهایمان ایستاده بودیم که مرد جوانی همراه دوستش با موتور‌سیکلت از کنار ما عبور کردند. هنگام عبور آنها لاستیک موتورشان به داخل جوی آب وسط کوچه لغزید و عقب موتور با من برخورد کرد.

من عصبانی شدم و شروع کردم به فحاشی و بعد با آنها درگیر شدم. از آنجا که قبل از درگیری به خاطر مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبودم، با چاقو ضرباتی به 2 مرد جوان وارد کردم و همراه دوستانم از آنجا فرار کردیم اما خبر نداشتم که آن جوان بر اثر ضربه چاقوی من جان خود را از دست داده است.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهم دارای 4 فقره سابقه کیفری در زمینه زورگیری و کیف قاپی است که بعد از دستگیری علاوه بر قتل به ارتکاب ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مرکزی شهر نیز اعتراف کرده است. وی ادامه داد: متهم هم اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 115016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز