کریم اعظمی: پرویز مظلومی انتظار زیادی کشید تا یک روز به‌عنوان سرمربی استقلال تهران انتخاب شود.

مربی فوتبال - پرویز مظلومی

 او همیشه یکی از گزینه‌های مدیران استقلال بود ولی در آخرین لحظات اسمش خط می‌خورد و هنگامی که خبرنگاران در این مورد از او سؤال می‌کردند، می‌گفت: «من دنبال این نیستم که با روابط پشت پرده سرمربی استقلال شوم.» انتظار مظلومی اما در این فصل به سر رسید و او در شرایطی هدایت استقلال را بر عهده گرفت که این تیم بعد از استعفای امیررضا واعظ آشتیانی و آمدن فتح‌الله‌زاده، شرایطی بحرانی داشت.

جالب اینجاست که امیر قلعه‌نویی باز هم یکی از گزینه‌های فتح‌الله‌زاده بود ولی سرمربی سپاهان با توجه به اوضاع نابسامان استقلال ترجیح داد در اصفهان بماند و سرانجام مظلومی انتخاب نهایی فتح‌الله‌زاده شد. سرمربی استقلال از 7بازی گذشته 12 امتیاز گرفته که این عملکرد متوسطی برای مظلومی است ولی او امیدوار است که روند امتیازگیری استقلال از این هفته سیر صعودی داشته باشد. مظلومی در مورد شرایط فعلی استقلال، آینده تیمش و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • تعطیلی 2هفته‌ای لیگ برتر برای شما چگونه سپری شد؟

ما اردویی شبانه‌روزی در تهران داشتیم که در این اردو بازیکنانی مثل فرهاد مجیدی، میلاد میداوودی، فرزاد آشوبی و محسن یوسفی به‌دلیل مصدومیت غایب بودند و حنیف عمران‌زاده و ایمان مبعلی در اردوی تیم ملی حضور داشتند. جباری هم بابت جراحی بینی‌‌اش مشکل جزئی داشت ولی با این حال از این اردوی 3روزه تقریبا راضی هستم. ما بازیکنان را از لحاظ تغذیه و استراحت تحت کنترل قرار دادیم و سعی کردیم روی کارهای بدنی کار کنیم و 6جلسه تمرین پرفشار را پشت سرگذاشتیم. بعد از آن هم تمرینات را دنبال کردیم تا آماده بازی با مس کرمان شویم.

  • استقلال از لحاظ تاکتیکی تا چند درصد از خواسته‌های شما را برآورده کرده است؟

ما هنوز کار داریم ولی از این روند راضی هستم. نمی‌توانم بگویم شرایط آرمانی داریم اما تمرینات با انگیزه‌ای انجام داده‌ایم و تیم به 70درصد آمادگی رسیده است. فقط بازیکنان باید یاد بگیرند که احساسی فوتبال بازی نکنند و در دفاع تیمی هم دقت بیشتری داشته باشند.

  • کسب 12 امتیاز از 7بازی برای شما راضی‌کننده است؟

می‌توانستیم حداقل 3 امتیاز بیشتر بگیریم ولی در فوتبال هیچ تضمینی وجود ندارد. ما اشتباهاتی داشتیم و باید به خاطر آن امتیاز از دست می‌دادیم ولی فاصله استقلال با صدر جدول فقط 3 امتیاز است.

  • پیش‌بینی شما از نمایش استقلال در بازی‌های آینده چگونه است؟

من پیشرفت را در تیم حس می‌کنم. ما 2بازی سخت با مس کرمان و سایپا داریم و بعد از آن باید با پرسپولیس بازی کنیم. این نشان می‌دهد که استقلال در هفته‌های آینده کار سختی در پیش دارد ولی تیم ما پتانسیل بالایی دارد و می‌توانیم از این 3بازی حداکثر امتیاز را کسب کنیم. ما باید برای بازی با پرسپولیس از لحاظ روحی در شرایطی ایده‌آل قرار داشته باشیم.

  • پیروزی در دربی برایتان خیلی مهم است، اینطور نیست؟

بله، همه می‌دانند که گرفتن 3 امتیاز در این مسابقه چه اهمیتی دارد.

  • اهمیتش از قهرمانی بیشتر است؟

از قدیم گفته‌اند که 20بازی را بباز ولی دربی را ببر. به‌نظر من اهمیت بردن دربی از قهرمانی کمتر نیست خصوصا اینکه خیلی از هواداران 2تیم خاطره پیروزی در دربی را بیشتر از قهرمانی در ذهن خود نگه می‌دارند.

  • پس برای شما شکست‌دادن پرسپولیس مهم‌تر از قهرمانی است؟

خیر.من سرمربی استقلال هستم و دوست دارم تیمم قهرمان شود. هیچ لذتی بالاتر از این نیست که در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر ببریم. برای من قهرمان شدن مهم‌تر از پیروزی در دربی است ولی اصلا دوست ندارم به پرسپولیس ببازم. زمانی‌که در استقلال هم بازی می‌کردم چنین حسی داشتم.

  • بازی بعدی شما مقابل مس کرمان تیم سابق‌تان است.

این بازی هم مثل دیگر بازی‌ها 3امتیاز دارد ولی همانطور که گفتم بازی سختی داریم. من از کار کردن در مس خاطرات خوبی دارم و با این تیم آسیایی شدم ولی حالا سرمربی استقلال هستم و باید مس را در کرمان شکست بدهم.

  • در مورد رویارویی با مرفاوی چه صحبتی دارید؟

آقا صمد هم یکی از مربیان خوب این مملکت است که برای استقلال زحمات زیادی کشیده است. من برای او آرزوی موفقیت دارم.

  • فکر نمی‌کنید شناخت او از استقلال کار شما را سخت‌تر کند؟

خیر. تیم ما با تیم سال قبل خیلی فرق دارد همانطور که مس کرمان نسبت به زمان مربیگری من دچار تغییرات زیادی شده است.

  • فکر می‌کنید امسال قهرمان شوید؟

هدف ما از همان اول کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود ولی صددرصد به‌دنبال قهرمانی هم هستیم. بچه‌ها به مرور زمان خواست‌های من را در زمین پیاده می‌کنند و من امیدوارم که دیگر رو به بازی احساسی نیاوریم و بیشتر منطق داشته باشیم تا احساس. در ضمن من برای پیاده کردن تفکراتم در استقلال احتیاج به زمان دارم و عملکرد یک مربی نباید در یک فصل سنجیده شود.

  • مثل اینکه باشگاه استقلال با تیم ملی همچنان جنگ دارد؟

اصلا چنین چیزی نیست. حرف ما قبلا در مورد زمان اردوها و بازی‌های تیم ملی بود و این اواخر هم بحث بازی ندادن به ملی‌پوشان استقلال و همچنین عدم‌دعوت از چند بازیکن توانمند استقلال مثل میداوودی و مجیدی بود که آقای فتح‌الله‌زاده در این مورد حرف زدند. فوتبال ایران نتیجه‌گراست و من به قطبی حق می‌دهم به‌دنبال نتیجه باشد چون در فوتبال ایران اگر نتیجه نگیری حاشیه امنیت نخواهی داشت. من دوست داریم که بازیکنانم در تیم ملی باشند ولی تعامل بین استقلال و تیم ملی باید درست باشد و نباید شاهد اینگونه رفتارها باشیم. به‌نظر من بازی نکردن عمران‌زاده و مبعلی مقابل چین توجیهی نداشت.

  • فتح‌الله‌زاده گفته که منصوریان نمی‌گذارد مجیدی و میداوودی دعوت شوند. نظر شما چیست؟

من در این مورد حرفی ندارم و بهتر است از فتح‌الله‌زاده و منصوریان سؤال کنید.

  • می‌گویند مدت‌هاست که رباط میداوودی مشکل دارد. این موضوع صحت دارد؟

او مدتی است که زیر نظر پزشک تیم تمرین می‌کند و نمی‌توانیم در مورد میلاد عجله به خرج دهیم و فشار زیادی روی پای او بیاوریم.

  • مصدومیت امید روانخواه چه زمانی به‌طور کامل برطرف می‌شود؟

او دقیقا از یک ماه دیگر آماده بازی می‌شود. روانخواه هم‌اکنون با بازیکنان تمرین می‌کند و به‌دلیل اینکه به لحاظ بدنی خود را زودتر برساند فشار بیشتری را در تمرین به او وارد می‌کنیم.

  • از عملکرد ایمان مبعلی انتقادهایی شده است. شما از او راضی هستید؟

از عملکرد ایمان راضی نیستم ولی من نگفتم که قرار است او را ترانسفر کنیم. ایمان احتیاج به زمان دارد.

  • می‌گویند قرار است صادقی را با امیر شاپورزاده در استیل آذین معاوضه کنید؟

این اخبار دروغ محض است و متأسفم برای آنهایی که این شایعات را درست می‌کنند.

  • بحث حضور آندرانیک تیموریان در استقلال به کجا رسید، درست است که می‌گویند او مبلغ حدود 800میلیون از استقلال خواسته است؟

خیر، این موضوع صحت ندارد در ضمن ما به‌دنبال همان سقف قرارداد هستیم و نمی‌توانیم بین بازیکنان فرق بگذاریم.

  • در مورد جذب شریفات چه صحبتی دارید؟

او فوتبالیست بسیار خوبی است که سهمیه زیر 23سال محسوب می‌شود. شریفات یک بازیکن توانمند است که می‌تواند به استقلال کمک کند. او اگر آماده باشد برای تیم ما بازی خواهد کرد.

کد خبر 115536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز