کریم اعظمی: میلاد میداوودی فصل گذشته درخشش قابل توجهی در استقلال اهواز داشت.

فوتبال - استقلال

 او که سابقه بازی در لیگ امارات را دارد، توسط مصطفی دنیزلی به فوتبال ایران معرفی شد. او زمانی که این مربی ترک‌تبار هدایت پاس تهران را برعهده گرفت در تیم جوانان پاس عضویت داشت . دنیزلی، میلاد را به تیم بزرگسالان آورد تا این مهاجم جنوبی به سطح اول فوتبال ایران معرفی شود.میداوودی از آن زمان پیشنهادهای مختلفی از تیم‌های سرشناس فوتبال ایران داشت ولی جالب اینجاست که او فقط در استقلال اهواز بازی کرد و حتی پس از جدایی از لیگ امارات هم ترجیح داد در زادگاهش فوتبال بازی کند. میلاد قبل از شروع این فصل پیشنهادهای زیادی داشت و سرانجام تصمیم گرفت که پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.

او درخشش قابل توجهی در این تیم داشته و حالا با 6‌گل زده یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر محسوب می‌شود و در کنار نورزوی،ادینهو و اولادی در صدر جدول گلزنان قرار دارد. میلاد با ادامه این روند شاید روزهای شیرین‌تری را در فوتبال تجربه کند. برای میداوودی فیکس بازی کردن در جام ملت‌های آسیا موضوع بسیار مهمی است و به گفته خودش اگر در تیم ملی بازیکن ثابت باشد، شانس زیادی برای پیشرفت خواهد داشت. حرف‌های او را با هم می‌خوانیم.

استقلال از محبوب‌ترین و پرافتخارترین تیم‌های ایرانی است و آرزوی هر فوتبالیستی است که پیراهن این تیم را بر تن کند. با امیدوار رضایی حرف زده بودم و او از دلایل اصلی حضورم در استقلال بود. من تعهد اخلاقی داده بودم و ا‌گر هم شایعاتی به گوش می‌رسید که به استقلال نمی‌روم، واقعیت نداشت. سپاهان، استیل‌آذین و فولاد خوزستان هم با من تماس داشتند و حتی استیل‌آذین هم یک پیشنهاد عالی داد که نزدیک بود به این تیم بروم ولی وقت آن رسیده بود در استقلال بازی کنم و انتخاب خوبی هم داشتم. پرسپولیس هم در نیم‌فصل با من مذاکره کرد اما آخر فصل دیگر خبری از این تیم نشد.

یادگیری از آسانسائو

لیگ امارات خیلی به رشد فوتبال من کمک کرد. بعد از بازگشتم از امارات فیلم‌های زیادی از ضربات کریستیانو رونالدو دیدم و زمانی که ایران نبودم با یک مربی بزرگ که کاپیتان تیم ملی چک هم بود، کار کردم و حتی از آسانسائو بازیکن سابق تیم ملی برزیل زدن ضربات آزاد را یاد گرفتم. بیشتر سعی می‌کنم به سبک کریس رونالدو کاشته بزنم. من این ضربات را با انگشت و روی پایم می‌زنم ولی گل شدن توپ خیلی سخت است. سال گذشته در کل بازی‌ها نزدیک به ۷۰‌ضربه آزاد زدم که حتی ۱۰‌ضربه هم بیرون از چارچوب نبود. در استقلال اما با توجه به فاصله اندک بازی‌ها، زمانی برای تمرین ضربات کاشته وجود ندارد.

مسی بهتر از رونالدو

خیلی‌ها فکر می‌کنند عاشق رونالدو هستم ولی اینطور نیست. من فقط روی ضربات ایستگاهی از او الگوبرداری کردم، در ضمن زمانی از رونالدو خوشم می‌آمد که در منچستر یونایتد بازی می‌کرد. او الان بازیکن رئال است و من احساس خاصی به رونالدو ندارم. من طرفدار متعصب بارسلونا هستم و همیشه جدیدترین لباس‌ها و وسایلی را که مربوط به این باشگاه است، تهیه می‌کنم. من عاشق بازی لیونل مسی هستم و معتقدم که او خیلی بهتر از کریس رونالدو است.

باند فقط در فرودگاه است!

با کلمه باندبازی کاملا مخالفم و اینکه می‌گویند بازیکنان جنوبی استقلال باند تشکیل داده‌اند، دروغ محض است. قبل از حضور من و مبعلی، پژمان منتظری در استقلال بود و حتی با بیش از 6بازیکن حال حاضر این تیم در پاس همبازی بودم. دوستی قدیمی من با بازیکنان خوزستانی پا بر جاست و همه می‌دانند که همدلی و صمیمیت چه کمکی به یک تیم می‌کند. رابطه‌ام با بازیکنان خوزستانی استقلال فوق‌العاده خوب است ولی باید بگویم که باند فقط در فرودگاه وجود دارد!

هیچ وقت دوپینگ نکردم

وقتی به من انگ دوپینگی بودن زده شد، باید از حق خودم دفاع می‌کردم، چون کاپیتان تیم بودم. من ۷‌سال در استقلال اهواز بازی کردم و سال گذشته بهترین بازی‌ها را در این تیم انجام دادم و نتوانستم مقابل آن همه تهمت سکوت کنم.در سال‌های گذشته بارها تست دوپینگ داده‌ام و همیشه تست‌هایم منفی بوده است. تمام حرف‌هایم حقیقت بود ولی حالا بازیکن استقلال تهران هستم و دیگر به آن روزها فکر نمی‌کنم.

مصدومیتم ساختگی نبود

قبل از بازی با ارمنستان برای من حاشیه‌های زیادی به‌وجود آوردند و شایعه کردند که خودم را به مصدومیت زدم تا برای استقلال بازی کنم ولی قسم می‌خورم چنین چیزی نبود. من سرباز تیم ملی هستم و حالا که دعوت شدم، برای موفقیت تیم ملی از جان مایه می‌گذارم. دست من باید یک هفته در آتل قرار می‌گرفت و حتی دکتر نوروزی هم مدارکم را مرورکرد. در بازی با استیل‌آذین در یک صحنه تک به تک را خراب کردم و روی اعصابم تأثیر گذاشت به همین دلیل دستم را به زمین کوبیدم. در آن صحنه می‌خواستم دستم را محکم به زمین بکوبم ولی آرام این کار را انجام دادم. واقعا نمی‌دانم چرا آن شایعات درست شد ولی باید بگویم که مصدومیت من ساختگی نبود.

خوشحالی جدید

برای بازی با پرسپولیس خیلی انگیزه دارم. اکثر مردم ایران حتی آنهایی که سالی یک بار هم فوتبال نمی‌بینند، این مسابقه را تماشا می‌کنند و خیلی خوب می‌دانم که گل زدن به پرسپولیس چه اهمیتی دارد. من تلاش زیادی می‌کنم تا دروازه پرسپولیس را باز کنم و مطمئن باشید درصورت گلزنی به پرسپولیس یک خوشحالی جدید و عجیب خواهم کرد.

بازی در اروپا

دوست دارم بازی در اروپا را تجربه کنم و توانایی لژیونرشدن را دارم ولی بر خلاف شایعات امسال از استقلال جدا نخواهم شد. من به هواداران استقلال که در این مدت به من لطف زیادی داشتند مدیون هستم و امیدوارم جواب محبت‌های آنها را بدهم. اگر امسال خوب باشم و در تیم ملی هم جایگاه ثابتی داشته باشم، وضعیتم فرق خواهد کرد و جام ملت‌های آسیا برای من سکوی پرتاب خواهد بود تا شانس بازی کردن من در یک تیم اروپایی بیشتر شود.

لالیگا را دوست دارم

من قبل از شروع این فصل از لیگ ترکیه پیشنهاد داشتم و در سال‌های قبل هم چند پیشنهاد اروپایی داشتم ولی خودم ترجیح دادم نروم. به‌نظر من بازیکن باید یا در یک لیگ معروف بازی کند یا اینکه تیمش معروف باشد. به‌عنوان مثال این خیلی خوب است که بازیکن در تیم‌های قهرمان پرتغال، سوئیس یا نروژ بازی کند ولی بازی کردن در تیم‌های ناشناس این کشورها هیچ فایده‌ای ندارد. من دوست دارم در اروپا بازی کنم ولی باید به یک کشور یا یک لیگ سرشناس بروم. من عاشق بازی کردن در لیگ اسپانیا هستم و امیدوارم یک روز به این هدفم برسم.

می دانستم دعوت می‌شوم

خوشحالم که به تیم ملی دعوت شدم و با تمام وجود در خدمت تیم ملی ایران هستم. سعی می‌کنم بهترین بازی‌هایم را به نمایش بگذارم تا جواب اعتماد کادر فنی تیم ملی را بدهم. بعد از اینکه آقای قطبی اعلام کرد بازی‌های لیگ برتر را زیرنظر دارد و هر بازیکنی که شایسته باشد را دعوت می‌کند، حدس می‌زدم که جزو دعوت شده‌ها باشم و اکنون با تمام وجود برای تیم ملی بازی می‌کنم تا سوء‌تفاهمات قبلی را از بین ببرم. بعد از شرایط خاصی که قبل از سفر به ارمنستان پیش آمد و باعث سوء‌تفاهم شد، دنبال فرصتی بودم که نظر مساعد کادر فنی تیم ملی را جلب کنم و الان که این فرصت را به‌دست آورده‌ام، آن را از دست نمی‌دهم.

شاید قطبی بتواند نفرات جام ملت‌ها را از درون مسابقات قهرمانی غرب آسیا پیدا کند. من هم سعی می‌کنم جزو بهترین‌های تیم ملی باشم. من در 2 دوره قبلی با پیراهن تیم ملی در مسابقات غرب آسیا گلزنی کردم و هر 2بار قهرمان شدیم. امیدوارم سومین قهرمانی متوالی را در این بازی‌ها تجربه کنم و بتوانم گل‌های حساسی را برای تیم ملی به ثمر برسانم.

پول زیادی نگرفتم

در مورد مبلغ قرارداد من با استقلال حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد ولی باید بگویم که پول زیادی از استقلال نگرفتم. من پیشنهادهایی داشتم که از لحاظ مالی فوق‌العاده بودند ولی در نهایت به استقلال آمدم. وقتی مسئولان این باشگاه پیشنهاد مورد نظرشان را ارائه دادند من هم بدون مشکل خاصی قبول کردم. آقای فتح‌الله‌زاده هم گفته بود که ما می‌دانیم میلاد اگر به فلان تیم برود پول بیشتری می‌گیرد ولی اگر به استقلال بیاید دعای 20‌میلیون استقلالی پشت سرش خواهد بود و در سال‌های آینده هم این ضرر مالی برای او جبران می‌شود؛ چون میلاد می‌تواند در فوتبال پیشرفت زیادی داشته باشد.

کد خبر 116463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز