سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن اعلام کرد: از ورود خودروهای غیر استاندارد چینی جلوگیری می‌شود.

کا‌میون

به گزارش واحد مرکزی خبر، افشین روغنی افزود: با تصویب قانون ارتقاء کیفی تولید خودرو در مجلس شورای اسلامی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از این پس از ورود خودروها و حتی قطعات غیر استاندارد به خصوص چینی به کشور جلوگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر عزم وزیر صنایع و معادن در جلوگیری از ورود خودروهای بی کیفیت چینی تصریح کرد: از اواخر سال 87 تاکنون اجازه ورود حتی یک کامیون هووو به کشور داده نشده است.

روغنی با اشاره به واردات 16 هزارکامیون چینی هووو به کشور در سال‌های 83 و 84 تاکید کرد: خودرو سازها هم باید تا چند روز آینده تدابیر خود را برای اصلاح این نوع خودروها و نماد بارز آن کامیون هووو عملی کنند.

وی تعداد کامیون‌های هوووی در حال تردد در جاده‌ها را یک و هفت دهم درصد کشنده‌های موجود در کشور و آمار تصادفات این کامیون‌ها را 9 و یک دهم درصد کل کامیون‌ها و تریلرها دانست وافزود: ایران خودرو دیزل موظف شده است هزینه های بهینه سازی این کامیون‌ها را بپردازد تا هم خریداران ضرر نکنند و هم امنیت تردد برقرار شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن افزود : با فراخوان ایران خودرو دیزل، تاکنون 3 هزار نفر مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: پلیس راه هم موظف شده است از تردد تریلرهای غیر استاندارد جلوگیری کند.

افشین روغنی با بیان اینکه ایران خودرو مدعی است تریلرها غیر استاندارد هستند نه کامیون‌ها؛ ادامه داد: در کشورمان 5 بنگاه تولید و ساخت تریلرهای استاندارد وجود دارد اما آمارها نشان می‌دهد که دارندگان کشنده های هووو، تریلرهای غیر استاندارد را خریداری و استفاده کرده‌اند.

روغنی خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه ارتقای کیفیت قطعات سنگین که در شورای سیاستگذاری خودرو مطرح شد، تریلرها هم مشمول این آیین نامه می‌شوند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد نظارت بر کیفیت و استاندارد کالا گفت: این ستاد وظیفه مدیریت و جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت را برعهده دارد.

کد خبر 116119
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز