همشهری آنلاین: تیم‌های ملی کاراته بزرگسالان مردان و زنان کشورمان 9 مدال طلا ، نقره و برنز از مسابقات بین‌المللی جایزه بزرگ ترکیه کسب کردند.

karate


به گزارش واحد مرکزی خبر، در این رقابت‌ها که با حضور 388 کاراته‌کا از 27 کشور در استانبول برگزار شد، در مسابقات کومیته، نادر جودت نماینده وزن 84- کیلوگرم کشورمان، پس از استراحت در دور نخست، با برتری مقابل حریفانی از آلبانی، عربستان و ترکیه، در مسابقه حساس نیمه نهایی، حریف مصری و دارنده مدال نقره جهان در سال 2008 را 3 - 1 شکست داد و در مسابقه فینال نیز با رای داوران (هانتی) مقابل کریم اوغلو از ترکیه پیروز و قهرمان شد.

در وزن 84+ کیلو، مهران بهنام‌فر در مسابقه نخست شکست خورد و حذف شد. منصور حسن‌بیگی نیز در همین وزن با یک برد و یک باخت از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در 75- کیلو سعید فرخی و ابراهیم حسن‌بیگی نیز با شکست از حریفان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند، اما هادی داوود آبادی به مدال برنز رسید.

در وزن 60- کیلو امیر مهدی‌زاده، کاراته‌کای تکنیکی کشورمان با پیروزی بر 3 کاراته‌کای ترکیه و رقبای اهل مالزی و محمد قاسمی از ایران، به فینال رفت و در این مبارزه با برتری 4 - 1 بر نماینده قزاقستان به مدال طلای این وزن دست یافت. در این وزن قاسمی پس از غلبه بر دو کاراته‌کای ترکیه و دو حریف از مغرب و آذربایجان، با شکست از مهدی‌زاده به دیدار رده‌بندی رفت اما با باخت 7 - 8 از کسب مدال باز ماند.

در همین وزن سعید علیپور پس از غلبه برکاراته‌کاهای سوریه و شیلی، با شکست از حریف آذربایجانی خود حذف شد. حسین روحانی نیز در مصاف با حریف ویتنامی نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 67- کیلوگرم نیز حامد زیگساری به مدال برنز دست یافت. زیگساری پس از آن که حریفانی از ارمنستان، روسیه و شیلی را شکست داد، با حساب 2 - 5 به کاراته‌کای مصر باخت و با شکست نماینده ترکیه سوم شد. حسن غفاری هم در این وزن حریف عربستانی را مغلوب کرد ، اما در مسابقه دوم مقابل رقیب ترکیه‌ای شکست خورد و حذف شد.

در رقابت‌های کاتای مردان و در بخش تیمی، تیم ملی ایران (اصفهان) در دیدار فینال مفابل منتخب تبریز به برتری رسید و طلا گرفت. تیم اصفهان با ترکیب برادران باتوانی در دورهای قبلی مقابل تیم‌های مصر، کویت و ترکیه به برتری رسید. تیم تبریز نیز با ترکیب آرمین روشنی، احد شاهین و فرزاد خانلو، تیم‌های الف و ب امارات، عربستان (حاضر نشد) و جمهوری آذربایجان را شکست داد.

در رقابت‌های انفرادی محسن اشرفی پس از غلبه بر نماینده مصر، در دیداری جنجالی از حریف ترکیه‌ای شکست خورد و حذف شد.

در کومیته بانوان و در وزن 55- کیلوگرم ، فاطمه قاسمی به مدال طلا رسید. در وزن 67+ کیلو حمیده عباسعلی به مدال نقره بسنده کرد. سایر کاراته‌کاهای بانوان ایران از جمله لیلا بهرامی، پگاه زنگنه و سمیرا ملکی‌پور با قبول شکست از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در رقابت‌های کاتا و در بخش انفرادی مهسا افسانه موفق به کسب مدال برنز شد اما سمیرا ذاکری از دور رقابت‌ها کنار رفت.
بدین ترتیب تیم ایران در مجموع با 4 نشان طلای مهدی‌زاده و جودت در کومیته انفرادی مردان، قاسمی در کومیته انفرادی بانوان و تیم اصفهان در کاتای تیمی، دو مدال نقره در کاتای تیمی توسط تیم تبریز و عباسعلی در کومیته انفرادی بانوان و 3 نشان برنز زیگساری و داود آبادی در وزن 67- کیلوگرم کومیته مردان و مهسا افسانه در کاتای انفرادی بانوان به کار خود پایان داد.

در پایان به نفرات اول 1500 یورو ، نفرات دوم 700 و به نفرات سوم 300 یورو تعلق گرفت.

کد خبر 116562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز