همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی با محاصره کشتی اروپایی حامل کمک‌های انسانی برای نوار غزه، آن را به بندر صهیونیستی "اشدود " منتقل کرد.

کشتی کمک‌رسان اروپایی "ایرین "

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی کشتی کمک‌رسان "ایرین " را که تعدادی از فعالان صلح یهودی اروپا و آمریکا نیز در آن حضور داشتند، با توسل به زور توقیف کرد و در حال انتقال آن به بندر صهیونیستی "اشدود " است.

"امجد الشوا " هماهنگ‌کننده کمپین بین‌المللی حمایت از غزه و هماهنگ‌کننده مجموعه سازمانهای غیر دولتی در نوار غزه لحظاتی پیش از محاصره این کشتی توسط نیروهای صهیونیستی خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، ده قایق نیروی دریایی اسرائیل این کشتی را محاصره کردند و سرنشینان آن را تهدید کردند در صورتی که به مسیر خود به سوی غزه ادامه دهد، به آنها حمله و سپس آنها را به بندر اشدود منتقل خواهند کرد.

در حال حاضر نمی‌توان با فعالان صلح حاضر در کشتی مذکور ارتباطی برقرار کرد.

کشتی کمک‌رسان اروپایی "ایرین "، یکشنبه بندر "فاماگوستا " در شمال قبرس را به مقصد نوار غزه به منظور لغو محاصره این منطقه جنگ زده و بحران زده ترک کرد، قرار بود طی 36 ساعت بعد به غزه برسد.

در این کشتی که بادبانی است 10 فعال صلح یهودی از آمریکا و انگلیس در کنار تعدادی از روزنامه‌نگاران انگلیسی حضور دارند.

کمپین بین‌المللی حمایت از فلسطین نیز با استقبال از این اقدام یهودیان صلح طلب اروپا اعلام کرده بود که حرکت این کشتی به سوی غزه دروغ بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر کاهش محاصره نوار غزه را افشاء می‌کند. هدف رژیم صهیونیستی از طرح موسوم به کاهش محاصره غزه تداوم وضعیت دشوار معیشتی در این منطقه و تعمیق بحران انسانی بوده است که همین امر خشم جهانی را برانگیخته است.

بنا بر این گزارش، کشتی کمک‌رسان ایرین شامل کمک‌های نمادینی به ملت فلسطین برای اعلام همدردی و همبستگی است که اسباب‌بازی، ادوات موسیقی، کتاب، تورهای ماهیگیری و تعدادی اقلام دارویی مورد نیاز بیمارستانهای غزه از جمله آنها است.

چندی پیش "روون موشکویتز " یکی از سرنشینان این کشتی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: "من اعتراض به ظلم و ستم اسرائیل علیه فلسطینیان و محاصره یک میلیون و پانصد هزار فلسطینی ساکن نوار غزه از جمله 800 هزار کودک ساکن این منطقه جنگ زده را یک وظیفه مقدس برای خود می‌دانم. "

کد خبر 117151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز