چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از صادرات نخستین محموله بنزین خبر داد و گفت: با تولید از برخی مجتمع‌های پتروشیمی، ایران در تولید بنزین به خودکفایی رسیده و به زودی صادرات دیگر محموله‌های بنزین انجام می‌شود.

بشکه‌های نفت

به گزارش شانا،‌ علی اصغر عرشی تصریح کرد: پس از تحریم بنزین از سوی آمریکا، چند کشورجدید برای صادرات بنزین به کشور اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان این که اصلی‌ترین اقدام ایران در برابر تحریم بنزین، مدیریت بحران است، اظهار داشت: اعمال تحریم بنزین ایران از سوی آمریکا به هر شکلی که باشد، با به کارگیری تمهیدهای ویژه، به بهترین شکل ممکن مدیریت و حل و فصل خواهد شد.

عرشی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تجربه‌های فراوان و روابط بسیار گسترده‌ای در بازار بین‌المللی ایجاد کرده و تاکنون شرایطی سخت‌تر از تحریم بنزین را با موفقیت پشت سر گذاشته است؛ از این رو تصویب و اجرایی شدن تحریم بنزین، مسئله‌ای نیست که بتواند به کشور ضربه وارد کند و قابل حل نباشد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران پیشتر نیز به خبرنگار شانا گفته بود که در صورت تصویب و اجرای تحریم فروش فرآورده‌های نفتی پالایش شده به ایران در کنگره آمریکا، ضمن مدیریت شرایط تحریم، برای تولید و توزیع فرآورده‌های نفتی در داخل کشور، برنامه‌های مدونی در نظر گرفته شده است.

وزیر نفت اواسط شهریور امسال با اعلام خودکفایی ایران در تولید بنزین و با تاکید براین که تحریم‌ها ما را توانمند تر می‌سازد، گفت: تولید بنزین کشور از روزانه 44 میلیون لیتر به 66.5 میلیون لیتر افزایش یافته است.

سید مسعود میرکاظمی در پیام خود به مناسبت تولید ضربتی و مستمر بنزین در مجتمع های پتروشیمی از ورود ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین جهان خبر داده و تصریح کرده بود که در آینده نزدیک صادرکننده بنزین خواهیم بود.

کد خبر 117180
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز