سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

قیمت طلا در بازارهای جهانی باردیگر رکورد شکست. هر اونس طلا بیش از 1325 دلار معامله شد.

طلار

کاهش ارزش دلار و نگرانی‌ها از ادامه بحران اقتصادی اروپا عامل افزایش قیمت این فلز گرانبها در بازارهای جهانی اعلام شده است. به‌گزارش رویترز، دلار در حال حاضر در کمترین سطح قیمت در سال‌جاری میلادی قرار دارد.

این گزارش می‌افزاید: در بازار داخلی، قیمت طلا که پیش از این تحت التهاب بازار جهانی طلا روند افزایشی داشت، دیروز باز هم کاهش یافت. با وجود کاهش قیمت طلا در ایران ، قیمت داخلی آن کمتر از قیمت جهانی نیست بلکه از هنگام دخالت بانک مرکزی در بازار و افزایش عرضه سکه، تعادل مثبتی با قیمت جهانی به‌وجود آمده است.

کاهش قیمت ارز در بازار داخلی

براساس این گزارش، دیروز بانک مرکزی، دلار را با قیمت 1065 تومان در اختیار صرافی‌های بانک‌ها قرار داد و آنها نیز مجاز بودند که دلار را با قیمت 1070 تومان عرضه کنند تا صرافی‌های بازار نیز دلار را با قیمت 1075 تومان در اختیار مردم قرار دهند. به گزارش مهر، با وجود اینکه اکثر صرافی‌های تهران قیمت دلار را روی تابلوهای خود درج کرده‌اند اما در مراجعه مردم برای خرید مطرح می‌کنند که دلار برای فروش نداریم. این صرافی‌ها عنوان می‌کنند که فعلا دلار با قیمت بانکی به دست آنها نرسیده است.

این گزارش می‌افزاید: گرچه برخی از صرافی‌های پایتخت، دلار را با قیمت 1075 تومان به مردم عرضه می‌کردند، اما صف‌های طولانی در مقابل آنها تشکیل شده بود. در عین حال صف‌های طولانی در مقابل صرافی‌های بانک‌ها نیز همچون روزهای گذشته تشکیل شده بود.

بازرسان بانک مرکزی در بازار

بازرسان بانک مرکزی روز گذشته هم در سطح بازار ارز برای مقابله با متخلفان به‌طور پراکنده به فعالیت مشغول بودند. به‌گفته محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی، صرافی‌هایی که در برابر قانون تمکین نکنند، بانک مرکزی تا لغو مجوز آنها ایستادگی خواهد کرد.

کد خبر 117685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز