ههمشهری آنلان: رییس‌جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در مراسم افتتاح طرح تولید انبوه بیواینپلنت‌های پوششی و چشمی از دستیابی ایران به این دانش به عنوان دستاورد بزرگ متخصصان و صنعتگران ایرانی یاد کرد و از آنان خواست در مسیر تعیین مرزهای علم حرکت کنندمشهری آنلاین:

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تولید صنعتی اینپلنت‌های پوششی و چشمی برای اولین‌بار در دنیا در کشورمان صورت می‌گیرد، تصریح کرد امروز متخصصان ایرانی به دستاوردی دست یافته‌اند که در مرز دانش است و امروز متخصصان ایرانی هستند که مرزهای دانش را تعیین کرده‌اند.

وی اضافه کرد: صدها سال پیش نیز ایرانیان با نوآوری، درهای جدید و متعالی را در برابر بشریت گشودند و موضوعات مراکز علمی را ایرانیان تعیین می‌کردند و امروز نیز باید در همان جهت حرکت کنیم.

رییس‌جمهوری ضمن دعوت از اساتید و پژوهشگران ایرانی برای تلاش در جهت بهره‌گیری از علم در خدمت سلامت و ارتقای شرایط زندگی انسان، افزود: تلاش‌های شما نشان داد که می‌شود و این در حالی بود که چند دهه القا کرده بودند که نمی‌شود و نمی‌توانید.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: پایه کار برخی قدرت‌ها تحقیر ملت‌ها و انسانهاست و به جای آنکه داشته‌ها و توانایی‌های ملت‌ها را به رخ آنها بکشانند، روی نقاط ضعف آنها دست می‌گذارند و خودخواهی‌ها و برتری‌جویی‌ها را تحریک می‌کنند تا ملت‌ها را تحقیر کنند.

وی با اشاره به تسلط قدرت‌ها بر ملت‌های دیگر از این طریق و غارت جان و مال مردم جهان توسط آنها، اظهار داشت این در حالی است که نگاه ما به علم با نگاه انحصارطلبان و قدرتمندان متفاوت است.

رییس‌جمهوری تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به همه پدیده‌ها نگاهی انسانی دارد و علم را در خدمت انسان و انسان را در خدمت انسانیت می‌داند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اقتصاد، سیاست و دیپلماسی همگی باید در خدمت انسان و انسانیت باشند، تصریح کرد بین انسان اقتصادی و اقتصاد انسانی از زمین تا آسمان فاصله است.

وی از بازگشت امور به انسانیت و کمال انسانی و خدمت به انسان‌ها به عنوان پیام ملت ایران یاد کرد و گفت: این نگاه و دیدگاه کسانی که صدها بار واژه انسان و حقوق انسانی را به کار می‌برند اما از به کار بردن این واژه لگد کردن انسان را دنبال می‌کنند بسیار متفاوت است.

رییس‌جمهوری ادامه داد خدا را سپاسگزاریم که در ایران عزیز علم مفید و کارآمد و علم در خدمت انسان در حال شکوفایی است و نگاه انسانی در حوزه علمی و فناوری این سرزمین ساکن است و آنچه که ما را شکوفا و ماندگار می‌کند همین است.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: امروز خودباوری عظیم و اعتماد به نفس در کشور ما به وجود آمده است.

وی با اشاره به سخنان و توضیحات دست‌اندرکاران این پروژه بزرگ که دستاوردی مهم در سطح جهان محسوب می‌شود، اظهار داشت بازگشت سلامتی به یک فرد و تعادل یافتن زندگی یک انسان مهم‌ترین دستاورد یک متخصص است.

رییس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه تنها مسیر رسیدن به سعادت مسیر علمی است، خاطرنشان کرد انسان بدون علم مانند کسی است که در ظلمات و تاریکی حرکت می‌کند.

احمدی‌نژاد همچنین از تلاش‌های وزرای صنایع و معادن و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه پیوند دانش و صنعت تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته حلقه مفقوده دانش و فناوری و تبدیل آن به کالاهای مورد نیاز مردم پر شده است و آینده از آن ملت ایران و همه ملت‌هاست.

پیش از سخنان رییس‌جمهوری، دست‌اندرکاران طرح تولید بیواینپلنت‌های پوششی و چشمی نیز با دریافت لوح تقدیر از رییس‌جمهوری، مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 118514
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز