همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: صحبت‌های سعیدلو درباره‌ی انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان تنها در حیطه تامین منابع مالی‌اش بوده است، و گرنه قطبی تا پایان جام ملت‌های آسیا سرمربی تیم ملی ماست.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان همچنین درباره‌ وضعیت سرمربی تیم بزرگسالان و اینکه شنیده می‌شود "علی سعیدلو" رییس سازمان تربیت بدنی اعلام کرده کمیته‌ای برای بررسی و انتخاب سرمربی شناخته شده خارجی برای تیم بزرگسالان تشکیل شود، گفت: به هر حال افشین قطبی تا پایان جام ملت‌ها سرمربی تیم بزرگسالان باقی می‌ماند. پس از جام ملت‌ها قضیه دو طرفه خواهد شد و شاید قطبی نخواهد با ما همکاری کند کما اینکه در صحبت‌هایی که با او داشتم، چنین ذهنیتی را هم در او دیدم. بحث سعیدلو درباره‌ تامین منابع مالی قرارداد جدید با سرمربی تیم ملی است. قرارداد قطبی تا پایان جام ملت‌هاست و پس از آن باید موضوع بررسی شود و طبق گفته‌ سعیدلو برای عقد قرارداد جدید با هر مربی‌ای که شایستگی هدایت تیم ملی را دارد، محدودیت مالی وجود نداشته باشد. سعیدلو خودش هم پذیرفته که تا پایان جام ملت‌ها، قطبی سرمربی تیم ملی است.

 رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا مطرح کردن چنین بحثی، پیش از جام ملت‌ها از نظر روانی به سود تیم ایران و شرایط کادر فنی فعلی‌اش است، گفت: با افشین قطبی صحبت کردم. به او گفتم به هر ترتیب تو تا پایان جام ملت‌ها با ما قرارداد داری. حساسیت امکان نتیجه‌گیری همیشه نسبت به تیم ملی وجود دارد. اگر تو بتوانی با تیم ایران در جام ملت‌ها موفق باشی گذشته از اینکه برای ایران خوب است کارنامه خودت را هم پربارتر می‌کند. حال سرمربی تیم ایران باشی یا نباشی.

 وی ادامه داد: قطبی هم آدم منطقی‌ای است و این صحبت‌ها را می‌پذیرد. به هر حال اگر او در جام ملت‌ها موفق شود، خودش می‌تواند یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی ایران باشد.

 علی کفاشیان درباره‌ بحث‌هایی که درباره‌ تیم جوانان در جلسه کمیته فنی روز یک‌شنبه مطرح شد اظهار کرد: در این جلسه پیرامون عملکرد تیم جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا بحث شد. علی دوستی‌مهر سرمربی تیم دلایل خودش را مطرح کرد. یک سری از موارد جزئی و قوی بودن رقبا از عمده دلایل ناکامی تیم جوانان بوده است. البته یک سری ایرادات فنی هم به این تیم وارد شد و مقرر شد تا در جلسه بعدی تمامی اعضا نظرات خودشان برای آینده این تیم به طور مکتوب اعلام کنند تا بتوانیم نقایص را برطرف کنیم.

 وی افزود: موضع اصلی کمیته فنی حمایت از سرمربی تیم جوانان است و ما معتقدیم علی دوستی‌مهر باید کارش را در این تیم ادامه داده و این تیم رها نشود باید فرض کنیم ما به جام جهانی صعود کرده‌ایم و بازی‌های تدارکاتی تیم جوانان ادامه داشت باشد تا از این تیم بتوانیم تیم امید و بزرگسالان خوبی داشته باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: عدم نتیجه‌گیری تیم جوانان برای ما یک هشدار بود. کادر فنی این تیم زحمت زیادی برای آماده‌سازی آن انجام داد.

 کفاشیان هم‌چنین درباره‌ کمک‌رسانی کمیته جوانان به تیم ملی اظهار کرد: البته ما معتقدیم که کمیته جوانان باید به تیم ملی کمک بیشتری می‌کرد، شاید ابزار لازم را برای این قضیه نداشته است. هرچند کادرفنی خود هم می‌توانست فضا را برای این مهم ایجاد کند.

 کفاشیان همچنین بر لزوم تعدد بیشتری جلسات کمیته فنی تاکید کرد و گفت: از نظر من کمیته فنی هنوز 20 درصد از نقشش را هم ایفا نکرده است. این جلسات باید بیشتر شود و پس از هر بازی اعضا به طور فعالانه آن را آنالیز کرده و با استخراج نکات لازم، عملکرد تیم‌ها را بررسی کند. حضور امیر قلعه‌نویی برای اولین بار در این جلسه باعث افزایش قابل توجه بار فنی جلسه شد که ما به شدت از آن استقبال کردیم. او اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار داد. ما از حضور مربیان دیگر هم استقبال می‌کنیم.

 کفاشیان همچنین از رایزنی با مربیان خارجی بزرگ برای حضور در جلسات کمیته فنی فدراسیون خبر داد و گفت: این مربیان را معرفی نمی‌کنم و وقتی آمدم، آن‌ها را خواهید دید. این قضیه شبیه به تامین بازی تدارکاتی با برزیل است. ما معتقدیم باید از دانش و تجربیات مربیان خارجی بزرگ در جلسات کمیته فنی استفاده شود.

 رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا در بازی تدارکاتی تیم ملی کشورمان با نیجریه، ملی‌پوش پیشکسوتی از این تیم خداحافظی خواهد کرد، گفت: فدراسیون نمی‌تواند به ملی‌پوشان پیشکسوت و شناخته شده تیم ملی پیشنهاد حضور در بازی خداحافظی بدهد. هرچند شاید عده‌ای بگویند خود بازیکن هم نمی‌تواند پیش‌قدم شود اما این موضوع یک بانی نیاز دارد. شاید بهتر باشد کمیته‌ای هم برای این موضوع تشکیل شود. ما هنوز بحث خداحافظی ملی‌پوشان برجسته قدیمی از تیم ملی را در بازی با نیجریه مطرح نکردیم. البته باشگاه‌های این بازیکنانی که هنوز فوتبال بازی می‌کنند می‌توانند برای این موضوع پیش‌قدم شوند و ما هم بررسی کرده و برایش تصمیم‌گیری کنیم.

 کفاشیان در ارزیابی‌اش از داربی 69 نیز گفت: در این داربی استرس بازیکنان کمتر بود و آن‌ها با تجربه بیشتری کار می‌کردند. آن‌ها مصمم بودند تا بازی خوبی را به نمایش بگذارند اما به هر حال همیشه حساسیت پیرامون این بازی مهم وجود دارد.

 وی درباره داوری این داربی و صحنه‌ای که پرسپولیسی‌ها معتقدند گل‌شان سالم بوده است، گفت: ابتدا باید بگویم تصمیم خودمان را در گذشته گرفته‌ایم و در تمام مسابقه‌های داخلی تحت هر شرایطی از داور ایرانی استفاده می‌کنیم اما درباره آن صحنه با مسعود عنایت صحبت کردم. او گفت که اگر میلی‌متری بخواهیم اندازه‌گیری کنیم، محمد نوری در صحنه زدن گل در آفساید قرار داشته است، اما کمک داور می‌توانست آن آفساید را اعلام نکند.

 کفاشیان در پایان درباره‌ بحث تیم امید و حضور چند بازیکن بزرگسال در حین برگزاری لیگ در این تیم اظهار کرد: در جلسه کمیته فنی پیرامون تیم امید هم صحبت‌هایی مطرح شد و امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان و نیز کادر فنی تیم امید به تفاهم رسیدند تا دو بازیکن سپاهان در مسابقه‌های گوانگ‌جو همراه تیم امید باشند، هرچند قلعه‌نویی معتقد بود بهتر است تیم امید از بازیکنان جوان‌تر استفاده کند و در عین حال پیروانی هم اعتقاد داشت به این سه بازیکن بزرگسال برای موفقیت در گوانگ‌جو نیاز دارد.

 کفاشیان در واکنش به اینکه آیا انتخاب امیر قلعه‌نویی برای عضویت در کمیته فنی به خاطر انتقادهای او و باشگاه سپاهان از فدراسیون و برخی از تیم‌های ملی بوده، گفت: به هیچ وجه چنین نبوده است. آن‌ها اگر انتقادی داشته باشند، همچنان به قوت خود باقی است. ما تنها برای دریافت نظرات فنی قلعه‌نویی او را به عضویت کمیته درآوردیم. باشگاه سپاهان کار خودش را می‌کند. قلعه‌نویی هم به ما گفت که سپاهان مدیرعامل دارد و اگر نظری داشته باشد ربطی به حضور وی در کمیته فنی نخواهد داشت.

کد خبر 118592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز