آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی و علوی گرگانی در اظهارات جداگانه‌ای با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم بر استقبال باشکوه از مقام معظم رهبری تأکید کردند.

قم

آیت‌‌الله‌‌العظمی حسین نوری‌همدانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به‌عنوان فرزند حوزه در رأس نظام اسلامی قرار دارند، تاکید کرد: وظیفه داریم استقبال چشمگیر و باشکوهی از ایشان داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم گفت: استقبال مردم قم از یک فقیه عادی نیست بلکه از یک حاکمی است که رکن حکومت و نظام اسلامی است که در تمام جهان متجلی است. آیت‌‌الله‌‌العظمی حسین نوری‌همدانی ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای رکن نظام اسلامی است و جمهوری اسلامی در ایشان متجلی است. او همچنین گفت: قبولی اعمال و هر حرکتی مشروط به پذیرفتن ولایت است.

پیش از این نیز آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم که شمار زیادی از فضلا و روحانیون در آن حضور داشتند، سفر مقام معظم رهبری به قم را دارای برکات بسیارزیادی برای مردم و حوزه و حوزویان دانست و خواستار حضور پرشکوه مردم در استقبال از ایشان شد و ابراز امیدواری کرد: مردم استقبال شایسته و با شکوهی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عمل آورند. همچنین آیت‌الله‌العظمی محمدعلی علوی‌گرگانی نیز سفر رهبر معظم انقلاب به قم را مبارک دانست و گفت: حضور رهبر معظم انقلاب مایه مباهات و خیر و برکت است.

لحظه‌شماری

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم، حوزه و حوزویان برای سفر مقام معظم رهبری به قم لحظه‌شماری می‌کنند.
آیت‌الله محمد یزدی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم تاکید کرد: مخالفان اسلام و انقلاب همواره قبل از این نوع سفرها سعی می‌کنند که آثار و برکات این سفرها را خدشه‌دار کنند و با ایجاد جنگ روانی افکار عمومی را متوجه مسائل فرعی یا طرح‌های بیهوده کنند و مانع از استقبال خودجوش مردمی شوند که مردم با استقبال پرشور و باشکوه، پاسخ محکمی به این تبلیغات خواهند داد.

راهنمایی راهگشا

مدیر حوزه علمیه قم نیز تاکید کرد: حوزه علمیه و مردم قم در انتظار تشریف فرمایی معظم‌له هستند و برای دیدار با مقام معظم رهبری روزشماری می‌کنند. آیت‌الله مرتضی مقتدایی به خبرنگاران گفت: ما منتظر نظرات و راهنمایی‌های راهگشا و نورانی ایشان هستیم که مثل گذشته برکات فراوانی برای حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها خواهد داشت.

شتاب در تحول محتوایی حوزه

یک عضو مجلس خبرگان رهبری نیز درباره این سفر تاکید کرد: سفر مقام معظم رهبری باعث شتاب در تحول و ساماندهی محتوایی حوزه‌های علمیه و روحانیت خواهد شد.عباس کعبی به ایسنا گفت: طراحی‌های خوبی برای این سفر صورت گرفته و طلاب، فضلا و اساتید خودرا برای این سفرآماده کرده‌اند و درکنارآمادگی حوزه، اقشار مختلف مردم نیز در کوی و برزن آمادگی لازم را برای استقبال از رهبری دارند.

تبیین رسالت اصلی

عضو دیگر مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به قم و حوزه علمیه تاکید کرد: سفر مقام معظم رهبری به قم علاوه بر دستاوردهایی که برای این استان خواهد داشت در مراکز علمی و به‌خصوص حوزوی نیز تاثیرات بسزایی دارد.

عبدالنبی نمازی به ایسنا گفت: قطعا در دیدارهایی که مقام معظم رهبری با طلاب، فضلا و پژوهشگران خواهند داشت، رسالت اصلی حوزه علمیه و به‌خصوص نخبگان و بزرگان را در شرایط جهانی و بین‌المللی تبیین خواهند کرد.

خط‌مشی‌های لازم برای دست‌اندرکاران حوزه

امام‌جمعه موقت قم هم درباره سفر مقام معظم رهبری به استان قم گفت: رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری درسفرهای ایشان به استان‌های مختلف کشور باعث ایجاد موج مثبت درسراسر کشور خواهد شد. آیت‌الله سیدهاشم حسینی ‌بوشهری تاکید کرد: حضور مقام معظم رهبری به این استان تاثیر فراوانی در روند پیشرفت و توسعه استان خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درادامه تاثیرپذیری حوزه علمیه از این سفررا مورد اشاره قرارداد و گفت: قطعا مقام معظم رهبری خط‌مشی‌های لازم رابرای دست‌اندرکاران حوزه تبیین می‌کنند.

ارسال نامه

همچنین ایرنا خبر داد که محمد تقی رهبر، رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس در آستانه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم از ایشان درخواست کردند که با توجه به خیل مشتاقان و مقلدان، رساله خویش را منتشر کنند. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت هم از اجرای طرح ارسال نامه‌ای با یک میلیون سلام به محضر مبارک مقام معظم رهبری در استان قم خبر داد.

کد خبر 118684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز