همشهری‌آنلاین: موزیلا در تلاش برای بررسی مشکلات سازگاری مطرح شده در آزمایش‌های بتا، زمان انتشار فایرفاکس 4 را تا سال 2011 به تاخیر انداخت.

فایرفاکس

به گزارش ایسنا، به گفته مدیر فایرفاکس، کار برای اطمینان از سرعت و پاسخگویی بهتر نسخه بعدی فایرفاکس برای برنامه های وب انجام گرفته و تکمیل این کار طولانی تر از برآوردهای اولیه است زیرا افت‌ها و منابع بی ثباتی مشخص می‌شوند و در بخشی از تعهد این شرکت به کاربران بتای این مرورگر، نسخه جدید این نرم افزار تا پیش از آماده شدن عرضه نخواهد شد. 

طبق ارزیابی وی نسخه ماقبل نهایی فایرفاکس 4 در اوایل سال 2011 و نسخه نهایی اندکی پس از آن منتشر می‌شود. با این همه وی خاطرنشان کرد که این برنامه بر مبنای نظرات دریافت شده دستخوش تغییر خواهد بود. [نسخه بتای فایرفاکس 4، صد هزار بار دانلود شد]

در فایرفاکس 4 پشتیبانی برای HTML5، مولتی تاچ، ویدیوی اچ دی و امکانات امنیتی بیشتر گنجانده شده است.

نخستین نسخه بتای فایرفاکس 4 در ماه ژوییه منتشر شد و موزیلا نموداری تهیه کرد که تمامی امکانات کلیدی گنجانده شده در نسخه آینده را نشان می داد.

این شرکت همچنین سخت در تلاش است تا آسیب پذیری‌های جدید مرورگر فایرفاکس را که از سوی خلافکاران سایبری برای نصب تروژانها مورد استفاده قرار گرفته اند، ترمیم کند.

کد خبر 119414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز