همشهری آنلاین: شمارش اولیه آرای انتخابات میاندوره‌ای آمریکا نشان می‌دهد که جمهوریخواهان به ویژه جنبش تی‌پارتی، بعد از 4 سال موفق شدند در مجلس نمایندگان قدرت را به دست بگیرند.

us midterm election

به گزارش خبرگزاری‌ها، با وجود شکست دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا آن‌ها با اختلاف بسیاری کمی هنوز در مجلس سنا در قدرت باقی مانده‌اند.

  • در مجلس نمایندگان 435 کرسی وجود دارد. برای به قدرت رسیدن احزاب به دست آوردن 218 رای لازم است.
  • در مجلس نمایندگان: تاکنون دمکرات‌ها 183 کرسی و جمهوریخواهان 239 کرسی را برده‌اند.
  • در مجلس سنا 37 کرسی وجود دارد. برای به قدرت رسیدن احزاب به دست آوردن بیش از 50 کرسی لازم است.
  • در سنا: تاکنون دمکرات‌ها 51 کرسی و جمهورخواهان 46 کرسی را به دست آورده‌اند.

 در ایالت‌های آرکانزاس، داکوتای شمالی و ایندیانا جمهوریخواهان سه کرسی دموکرات‌ها از آن خود کردند. در ایالت کنتاکی و فلوریدا نیز نمایندگان تی‌پارتی کرسی‌ها را بدست گرفتند.[آشنایی با جنبش تی‌پارتی]

 در مجلس سنا وضع به نفع دموکرات‌هاست و جمهوریخواهان برای کنترل این مجلس به 10 کرسی دیگر نیاز دارند که این امر احتمال کمی دارد.

 باراک اوباما در اولین ساعات اعلام نتایج اولیه در تماس تلفنی با جان بینر نماینده جمهوریخواه ایالت اوهایو که یکی از گزینه‌های احتمالی برای ریاست مجلس نمایندگان است، ابراز امیدواری کرد که بتوانند با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

 آقای بینر بعد از پیروزی در انتخابات در سخنرانی خود در مورد برنامه‌هایش برای کاهش مخارج و همچنین ابعاد دولت سخت گفت. وی همچنین گفت که نتایج انتخابات در حقیقت پیامی از سوی مردم به باراک اوباما برای تغییر در سیاست‌هایش است.

 گفتنی‌است نظرسنجی‌های اولیه پس از رأی گیری نشان می‌دهد که بیشتر مردم آمریکا از سیاست‌های اقتصادی دولت ناراضی هستند و تحلیل گران همین امر را یکی از ابزار مبارزاتی جمهوریخواهان و دلایل شکست دمکرات‌ها می‌دانند.

کد خبر 119871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز