همشهری آنلاین: به گفته مقامات پاکستانی ،دست کم پنجاه نمازگزار پاکستانی روز جمعه براثر انفجار بمب یک عامل انتحاری در مسجدی در شمال غربی این کشور جان باختند.

انفجار انتحاری در پاکستان

به گزارش واحد مرکزی خبر،خالد عمرزی رئیس پلیس محلی به صورت مستقیم در تلویزیون اعلام کرد عامل انتحاری بمب همراه خود را در میان نمازگزارانی که برای نماز جمعه در مسجد آخروال، روستایی در نزدیکی پیشاور، گردهم آمده بودند منفجر کرد.

شاهد الله از مقامات بلند پایه محلی اعلام کرد:" بیش از چهل تن جان خود را از دست دادند." وی گفت آمار کشته شدگان احتمالا بیشتر خواهد شد.

این منبع توضیح داد:" بیش از هفتاد تن زخمی هستند که وضع بیشتر آنان وخیم گزارش شده است."

یک مقام دیگر محلی پاکستان تصریح کرد:" بیش از صد تن از نمازگزاران در مسجد در حال اقامه نماز جمعه بودند که سقف اصلی فرور ریخت و مردم در زیر آوار مدفون شدند."

بیش از سیصد تن از تابستان دوهزار وهفت در سرتاسر این کشور در بیش از چهارصد مورد سوقصد و بمب گذاری عمدتا انتحاری به دست اعضای القاعده کشته شدند.

حمله روز جمعه در بخش دره ادم خیل که در آن عملیاتی علیه اسلامگرایان افراطی اجرا می‌شود به وقوع پیوست.

عمرزای افزود:" ما منتظر چنین حملاتی بودیم."

عوامل انتحاری معمولا ساختمان های رسمی و نیروهای امنیتی را هدف حملات خود قرار می دهند اما در ماه های اخیر ، این افراد بیش از پیش غیر نظامیان را از جمله در مکان های مقدس به ویژه اماکن اقلیت های اسلامی در پاکستان مانند شیعیان و صوفی ها هدف قرار داده اند.

در سوء قصدها و بمب گذاری های گروه طالبان پاکستان که از متحدان القاعده محسوب می شود حدود 3800 تن کشته شده‌اند.

جمال خان از مقامات دولت محلی اعلام کرد:"فعلا پنجاه نفر از جمله یازده کودک کشته شدند." به گزارش خبرگزاری فرانسه از پیشاور، وی توضیح داد:" بیش از صد نفر زخمی شده اند."

کد خبر 119943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز