همشهری آنلاین: افراد ناشناس به اولگ کاشین (Oleg Kashin)، خبرنگار مشهور روس را مقابل منزلش در مسکو مضروب کردند

Oleg Kashin

خبرگزاری اتریش از مسکو گزارش داد، فعالان حقوق بشر، انجمن روزنامه نگاران و همچنین سازمان حقوق بشری عفو  بین‌الملل دست به کار و خواستار روشن شدن هر چه سریع‌تر این موضوع شده‌اند.

این خبرنگار 30 ساله روزنامه کومرسانت (Kommersant) همیشه موضع انتقادی به کمبودهای دموکراسی در روسیه داشت.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری اینترفکس منتشر کرد، یکی از سخنگویان بیمارستان گفت کاشین به شدت مجروح شده و در کمای مصنوعی به سر می‌برد. یوری تشایکا (Juri Tschaika)، دادستان عمومی روسیه تحقیقات درباره این تلاش برای قتل را هدایت می‌کند.

جراحی اضطراری

میخائیل میخایلین (Michail Michajlin)، سردبیر کومرسانت گفت: این جنایت خشونت آمیز ارتباط روشنی با شغل وی داشت.

دستکم دو مهاجم شب شنبه برای کاشین کمین کرده بودند و آن طور که معاینات اولیه نشان می‌دهد، فک و دو پای او شکسته و همچنین دچارخونریزی داخلی شده است. برای همین این خبرنگار مورد عمل جراحی اضطراری قرار گرفت.

لیودمیلا آلکسیوا (Ljudmila Alexejewa) رئیس 83 ساله گروه هلسینکی مسکو گفت: مادامی که خبرنگاران مورد ارعاب قرار گیرند و کتک بخورند، روسیه نه تحت حاکمیت قانون و نه دموکراتیک خواهد بود.

در سال‌های اخیر در روسیه موارد متعددی از حمله به خبرنگاران گزارش شده که البته این حملات کشته هم داشته است. یکی از مشهورترین موارد، قتل آنا پولیتکووسکایا (Anna Politkowskaja)، خبرنگار منتقد کرملین در سال 2006 بود که به دست افراد ناشناس به ضرب گلوله به قتل رسید

کد خبر 120074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز