گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس‌راه کشور از 15 آذرماه گفت: خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی و معاینه فنی در طرح زمستانه، در مبدا سفر بازگردانده می‌شوند

پلیس راه

سردار اسکندر مؤمنی، افزود: براساس دستورالعمل صادره در طرح زمستانه با تخلفات 6‌گانه مانند سرعت و سبقت غیرمجاز، انجام حرکات مارپیچ، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و صحبت با تلفن همراه حین رانندگی به شدت برخورد شده از سوی دیگر تمامی خودروهایی که قصد تردد خصوصا در محورهای کوهستانی را دارند باید حتما مجهز به تجهیزات ایمنی زمستانه مانند زنجیر چرخ، وسایل گرمازا، چراغ‌های مه‌شکن و برف پاک‌کن سالم باشند لذا تأکید شده است که خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی زمستانه و معاینه فنی در مبدا بازگردانده شده و اجازه سفر به آنها داده نشود. وی تصریح کرد: در این ابلاغیه تأکید شده است که سختگیری برای خودروهای حمل‌ونقل عمومی بیشتر خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: در طرح زمستانی امسال 18تیم گشتی فعال بوده و ماموران پلیس راهور در 2هزار و 69نقطه برف‌گیر کشور مستقر می‌شوند.وی تصریح کرد: از وزارت کشور درخواست می‌کنیم تا مانند سال گذشته دستگاه‌های محلی را در بروز حوادثی مانند ریزش کوه، بهمن یا حوادث دیگر وارد عمل کند زیرا در چنین مواقعی تا رسیدن دستگاه‌های اصلی ممکن است وقفه زیادی ایجاد شود. بر همین اساس دستگاه‌های محلی می‌توانند کمک مؤثری برای پلیس باشند.

وی گفت: زمستان امسال براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته یکی از سخت‌ترین و سردترین زمستان‌‌های سال‌های اخیر خواهد بود بر همین اساس دارا بودن تمامی این تجهیزات ایمنی، بسیار حائز اهمیت است.رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه بیمه مرکزی باید نسبت به پرداخت سقف خسارات تصادفات خسارتی تا1.5 میلیون تومان بدون نیاز به کروکی پلیس برابر مصوبه اقدام کند،

افزود: ‌از بیمه مرکزی انتظار داریم تا با نظارت جدی بر شرکت‌های بیمه نسبت به اجرای کامل این مصوبه اقدام کنند چرا که 80درصد تصادفات خصوصا در کلانشهرها مانند تهران از نوع خسارتی است که بیش از 70درصد این تصادفات سازشی بوده و انتظار می‌رود که شرکت‌های بیمه نسبت به پرداخت خسارات این تصادفات بدون نیاز به کروکی پلیس اقدام کنند.

وی افزود: متأسفانه روزانه در تهران بیش از 500تصادف خسارتی تنها توسط ماموران جمع‌آوری می‌شود که اجرای کامل مصوبه پرداخت خسارات تصادفات تا سقف1.5 میلیون تومان می‌تواند کمک مؤثری به کاهش بار ترافیک کند.رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از استقرار شرکت‌های بیمه در کنار پاسگاه‌های پلیس‌راه کشور خبر داد و گفت: در تلاشیم تا شرکت‌های بیمه با استقرار در کنار پاسگاه‌های پلیس‌راه کشور نسبت به صدور بیمه‌نامه برای خودروهای فاقد بیمه اقدام کنند تا پلیس مجبور نباشد این دسته از خودروها را در پارکینگ‌ها متوقف کند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه باید از حداکثر ظرفیت حمل‌ونقل عمومی با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها استفاده شود، افزود: بر این اساس با توجه به اینکه 90درصد جا به جایی حمل بار و مسافر در جاده‌های کشور انجام می‌شود پلیس با خودروهای عمومی که نسبت به جابه‌جایی مسافر اقدام نکنند برخورد خواهد کرد و ضمن جریمه این افراد درصورت تکرار تخلف نسبت به ابطال پلاک عمومی آنها اقدام خواهد شد.

وی از افزایش ظرفیت تعداد نیروها، گشت‌ها و ایستگاه‌های پلیس‌راه، راهنمایی و رانندگی و سایر دستگاه‌های امداد و خدماتی در طرح زمستانه امسال خبر داد و گفت: بر این اساس این ظرفیت حداقل 30درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.
رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش سن معاینه فنی گفت: هم اکنون خودروهای نو تا 2سال سن نیازی به دریافت برگه معاینه فنی ندارند، مگر آنکه عیوب و نواقص آنها مشهود باشد. اما لایحه‌ای در خصوص افزایش سن دریافت معاینه فنی در مجلس مطرح است که درصورت تصویب اجرایی خواهد شد.

کد خبر 120283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز