همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از ممنوعیت شماره گذاری و تردد خودروهای دارای چراغ زنون در کشور خبر داد.

چراغ زنون

 سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه‌ در خصوص چراغ‌های «زنون» گفت: بررسی‌های این کار گروه و نظرات کارشناسان که حدود یکماه است جمع‌آوری شده، نشان می‌دهد که چراغ‌های «زنون» آسیب‌های فراوانی را در تصادفات موجب شده و عامل بروز تعداد زیادی از تصادفات در کشور هستند.

 وی با اشاره به این که چراغ‌های زنون خصوصا در جاده‌ها حتی بعضا موجب کوری چند لحظه راننده مقابل می‌شود، افزود: بر این اساس تمامی رانندگانی که دارای چراغ‌های «زنون» هستند، تا 15 آذر ماه فرصت دارند تا نسبت به تغییر چراغ خودرو خود اقدام کنند.

 رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از روز امروز (یکشنبه 23 آبان) نیز به شماره‌گذاری نیروی انتظامی ابلاغ شده است که از شماره‌گذاری و نقل و انتقال خودروهای وارداتی دارای چراغ «زنون» در کشور جلوگیری کنند.

 وی تصریح کرد: پس از پایان مهلت تعیین شده نیز خودروهای در حال تردد دارای چراغ «زنون» ضمن جریمه 13 هزار تومانی توسط پلیس متوقف و به پارکینگ هدایت می‌شوند.

 رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده ستاد‌های معاینه فنی نیز به خودروهای دارای چراغ «زنون» برگه معاینه فنی نخواهند داد.

«طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه» در تهران آغاز شد

سردار رحیمی ـ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ـ نیز با اشاره به آمادگی پلیس راهور تهران برای برخورد با خودروهای دارای چراغ زنون از 15 آذر ماه  گفت: «طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه» توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ آغاز شده است که بر این اساس طی دو شب گذشته تیم‌های ویژه‌ در تهران با استقرار در محورهای بزرگراهی با تخلفات خودروها اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز، انجام حرکات مخاطره آمیز، لایی کشی و ... برخورد می‌کند.

 وی تصریح کرد: در این راستا طی دو شب گذشته بیش از 400 دستگاه خودرویی که رانندگان آن‌ها اقدام به انجام حرکات مخاطره‌آمیز کرده بودند، متوقف و روانه پارکینگ شدند.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که اکثر این رانندگان را جوانان تشکیل داده و تعدادی از آن‌ها حتی فاقد گواهینامه رانندگی هستند، خاطرنشان کرد: این افراد برای انجام تست سلامت معرفی شده‌اند.

 وی تصریح کرد: براساس تمهیدات اندیشیده شده «طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه» از امشب تقویت خواهد شد.

برگه معاینه فنی از این پس به خودروهای دارای چراغ زنون داده نمی‌شود

 مهندس وحید نوروزی ـ مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ـ نیز در این خصوص گفت: این ستاد در راستای تدابیر پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از امروز از دادن برگه معاینه فنی به خودروهای دارای چراغ «زنون» خودداری می‌کند.

 وی از دارندگان این خودروها خواست هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض چراغ‌های خود اقدام کنند.

کد خبر 120690
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز